Klacht: Bezorgtijd koelkast

op 30 juni 2017 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Onze bij Coolblue aangeschafte koelkast is bezorgd en geinstalleerd door zog van “Exchange NL”. Graag wil ik in de eerste plaats vermelden dat de bezorger uiterst vriendelijk, correct en professioneel was.

Mijn ongenoegen zit in het feit dat ons in eerste instantie telefonisch werd medegedeeld dat ze op donderdag zouden komen. Dit kon gelukkig uiteindelijk naar vrijdag worden verzet. De avond tevoren kregen we een email dat de bezorger de koelkast tussen 6.30 en 8.30 (!)zou komen en ca. een half uur voor aankomst zou bellen. Nog los van het extra ongemak ivm het tijdig leeg moeten halen van koelkast en vriezer vinden we deze bezorgtijden ronduit asociaal. Dit komt op ons over als volledig vanuit de leverancier geredeneerd in plaats van vanuit de klant. We zijn des te onaangenamer verrast omdat we juist wegens goede service-ervaringen voor Cool Blue hadden gekozen.

Wij hebben dit erg ongemakkelijk gevonden en raden de leverancier aan beter met de situatie van de klant rekening te houden. Als dit niet kan dan zou op zijn minst op de website van Cool Blu vermeld dienen te worden dat de bezorging op bijzonder onaangename tijden kan plaats vinden.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Coolblue

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Coolblue nog niet in behandeling is genomen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Coolblue

1 maand geleden - Hey Olav, Vervelend om te horen dat de leveringstijden niet goed zijn bevallen. Het is absoluut niet de bedoeling om jou te laten denken dat dit vanuit het oogpunt van de leverancier is. De reden dat dit gebeurt, is omdat wij op een dag een heleboel pakketten rond moeten brengen en jouw adres vroeg op de route lag. Hier kunnen wij zelf geen aanpassingen in aanbrengen omdat de route is gebaseerd op het meest milieuvriendelijke traject. Wij hopen wel heel erg dat de koelkast goed bevalt en dat deze voldoet aan al jouw eisen. Als wij verder nog iets voor je kunnen doen, horen wij dat uiteraard heel graag van je. Met vriendelijke groet, Coolblue

Reactie van de melder van de klacht Liedmeijer

1 maand geleden - Goedendag, ik stel uw reactie op prijs, maar kwalificeer dit verder als een "kont-verhaal". Hoewel ik het milieu een warm hart toe draag, heb ik nog nooit gehoord van een milieuwet die voorschrijft dat leveranciers in dat verband om half zeven 's ochtends mensen uit hun bed moeten bellen. mvg, Olav Liedmeijer

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Coolblue een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Coolblue

Heeft op 07 juli 2017 om 20:56 geantwoord

Beste Olav,

Excuses , milieuvriendelijk dekt misschien de lading niet perfect. De route wordt op een zo\'n efficiënt mogelijke manier ingepland op basis van de te behandelen orders. Als u voor in de route ligt kan het dus inderdaad vroeg uitkomen. Nu zijn wij het met u eens dat 6:30 wel erg vroeg is, maar elk uur dat er later begonnen wordt heeft als gevolg dat er minder klanten geholpen kunnen worden op een dag. Dit leidt vervolgens weer tot langere wachttijden, dus om ervoor te zorgen dat er binnen 3 werkdagen iemand langskomt moeten dit soort lange dagen helaas gemaakt worden. Hoe laat is de installatie uit eindelijk gedaan?

Coolblue

Alle klachten die gemeld zijn door Liedmeijer