Klacht: Bezorgkosten / klantvriendelijkheid / behulpzaamheid

op 21 juli 2016 over Hornbach in de categorie Bouwmarkten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

vrijdag 17-7-2016 een onlineorder gedaan van meer dan 500€ aan verf bij hornbach Nieuwegein!!
Waar ondermeer 10 emmers ral bij zit en waarvan er 6 gemengd moesten worden met een kleurtje.
En wij wilden het graag laten bij ons nieuwe huis in Swifterbant laten bezorgen.
Ze zouden volgens hun,ondermeer waar ze op de tv reclame meemaken de goedkoopste en de bouwmarkt zijn met de beste service.
BIJ HORNBACH MOET JE DUS ECHT NIET WEZEN, EENS MAAR NOOIT MEER!!!!!!
Na telefonisch contact te hebben gehad, met het filiaal moesten wij eerstbij hun langs komen om de kleur uit te zoeken en dan kon het geleverd worden aan huis.
Wij gister dus, 20-7-2016 om van uit Amersfoort naar hornbach Nieuwegein.
Wij kwamen binnen om 14:10!!!
Pfff wat een DRAMA!
Eerst moesten wij onze bestelde goederen afhalen bij de daarvoor betredende afdeling.
Tot zo ging het goed, maar nu kwam het: wij moesten eerst met al onze 10 emmers ral à 20 kilo per stuk op onze winkelwagen zetten, 3 man personeel staan erbij te kijken en er zal er niet 1 even vragen, laat staan helpen om ze op onze winkel wagen te zetten.
Bij de vraag wat het gaat kosten om ze te laten bezorgen, kregen wij het antwoord dat ze dat niet wisten en dat wij dat bij de bezorgbalie moesten vragen, door de telefoon was ons medegedeeld dat het bezorgen hooguit 40 à 50€ zou gaan kosten.
Nou dat vonden wij duur maar ja, ach mijn man loopt met een hernia dus dachten wij het moet dan maar, gezondheid gaat voor.
Bij de bezorgbalie kreeg mijn man te horen dat het bezorgen van onze online bestelling van Nieuwegein naar Swifterbant MEER KOSTEN dan onze hele onlinebestelling van ruim 500€!!!!!
Wat??????? Dat is NIET NORMAAL!!!!!!
Aangekomen bij de verf afdeling om het te laten mengen, waar ik dus al ruim 25 minuten op een werknemer van hornbach stond te wachten, was de klant vriendelijkheid ook erg ver te zoeken, stond netjes op mijn beurt te wachten met de vraag waar ik de ral meng kleuren kon vinden omdat er 6 emmers in een kleur gemengd moesten worden.
Na ruim 30 minuten ( zag 1 medewerker die bezig was met een ander stel / klant ) vroeg ik waar ik de meng kleuren kon vinden.
Maar ondertussen kwam er een andere klant van buitenlandse komaf met z\’n telefoon aanzetten bij de werknemer van hornbach en ging deze werknemer die man met z\’n telefoon helpen!!!!???
Ik zei dat ik er al een tijdje stond te wachten en dat ik aan de beurt was!!!
Nou zei de werknemer van hornbach ik ben nu met deze meneer bezig!!!
WAT????? Hij was toch met mij bezig, maar werd zo aan de kant gezet.
Er werd, nadat ik er iets van zei een ander gebeld om mij inmiddels ons, want mijn man was inmiddels ook na ruim 40 minuten bij de balie waar ik stond aangekomen!!
Nou wij na bijna inmiddels 50 minuten het was nu al 15:00 konden wij een kleur uitzoeken, dit was in 2 minuten gedaan had immers een voorbeeld kaartje / kleurtje bij mij.
Mijn man moest zelf alle 6 de emmers van à 20 kilo zelf van de kar halen en om de beurt aan hun geven om te laten mengen!!!! Service ????? Wat is dat?????
De 10 emmers van ral klopte niet ze moesten allemaal ral structuur zijn, maar er stond 1 gladde ral tussen, nou die gladde emmer zou een medewerker dan wel even omruilen.
Nou het is nu inmiddels 15:45 en konden naar de kassa, mijn man vertelde mij wat het ging kosten, om het te laten bezorgen ruim 500€ dus dat wij het zelf dan maar mee moesten nemen, naar ons oude huis in Amersfoort om vervolgens dan maar zelf naar Swifterbant te brengen.
Dus dat betekende weer een paar keer al die emmers te moeten tillen, met z\’n hernia!!!
Bij de kassa bleek de bestelde order ook niet te kloppen, wij vertelde de medewerkster van de kassa dat wij 10 emmers hadden waarvan 6 gemengd!
De kassa medewerkster vertelde dat dat niet klopte wij hadden er 9 en geen 10??!!!? Maar waar was dan de emmer gebleven die omgeruild zou worden??? Hadden ze dus wel ervan af gepakt maar geen voor terug gezet!!!!!!
Nou kon mijn man weer die hele winkel door met een emmer van 20 kilo met z\’n hernia!!!!
Dat er even iemand die voor ons pakt, klant vriendelijkheid dat kennen ze hier NIET!!!!
Op weg naar de kassa ruim 8 man personeel tegen gekomen die gezellig bij de infoblad met elkaar staan te kletsen over vakanties etc etc!
Daarna moesten ze weer alle 10 à 20 kilo in onze auto.
HELPEN / klantvriendelijk / eerlijke info over bezorgkosten per telefoon dat kennen ze NIET BIJ HORNBACH NIEUWEGEIN!!!
Eens maar NOOIT MEER naar HORNBACH!!!
16:30 alles in de auto.
Denk je, ik bestel het online en laten het bezorgen.
Zou toch niet meer dan 30 minuten in beslag moeten nemen.

Wat een onklantvrienelijke / leugenachtige mensen daar!!
Ps. Bij elk andere bouwmarkt krijg je bij verf of ral etc etc een roerspatel cq roerhoutje!
Hier dus NIET KOST JE EEN EURO PER STUK, GEWOON OPLICHTING

Gewenste Oplossing:

Wees eerlijk en help klanten!

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hornbach over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Hornbach in behandeling genomen

Heeft op 22 juli 2016 om 12:20 geantwoord

Er is helemaal niets opgelost / afgehandeld! Kreeg een berichtje van hornbach dat het in behandeling is, in het filiaal in Nieuwegein! En dat mijn klacht per ongeluk ( ja ja) op afgehandeld is gezet! Nou we zullen zien hoe ze dit gaan oplossen! Zal jullie op de hoogte houden!

Bericht van Hornbach

1 jaar geleden - Geachte mevrouw Riethorst, Bedankt voor uw reactie. Uw klacht is door onze vestiging in Nieuwegein opgepakt. Zij hebben u een voorstel gedaan waarmee uw klacht is afgehandeld. Wij danken u vriendelijk voor het melden van uw klacht. Met vriendelijke groet, Hornbach Nederland Bouwmarkt BV

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hornbach een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hornbach

Heeft op 04 augustus 2016 om 12:49 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Dikkeshit