Klacht: bezorging is drama

op 17 maart 2017 over Decathlon in de categorie Sportwinkel

Supboard besteld. Hoewel op voorraad reactie: bezorging over een dag of 8. Toch een paar dagen later al een melding dat hij bezorgd zou worden. Via het systeem kon je de bezorgtijd (eerst ingesteld op 08.00-22.00!!!!!) aanpassen. Gedaan tussen 12.00 en 16.00. Aangezien ik er niet was iemand geregeld die de hele middag heeft zitten wachten. Ontving ik per mail een bericht, dat het board een dag later tussen 08.00 en 22.00 zou worden bezorgd. Dat was alles. Geen uitleg. Geen excuses.
Aangezien ik niet weer iemand kon regelen en zeker niet voor een tijdsbestek van 14 uur!!!!!! heb ik de bestelling maar geannuleerd. Een wijze les: niets bestellen online bij Decathlon. Ze doen maar wat!

In elk geval excuses. En per ommegaande mijn geld terug!!

Ondertussen kijk ik uit naar een ander supboard. Denk dat ik de locale dealers maar eens langs ga.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Decathlon in behandeling genomen

Bericht van Decathlon

8 maanden geleden - Beste Edzo, Wij vinden het jammer dat je niet even met ons contact hebt opgenomen via onze klantenservice. Wij willen je altijd graag helpen. Wij hebben contact gehad met Dynalogic (de koeriersdienst die het supboard zou leveren) en zij geven aan dat je de afleveropdracht telefonisch hebt geweigerd. Dit kan natuurlijk komen omdat de verwachte bezorgtijd niet uitkwam. Helaas is het bij hen niet mogelijk om zelf een tijdvak te kiezen. Op de dag van levering ontvang je daarom 's ochtends bericht wanneer de koerier langskomt (dit is dan een tijdsvak van 3 à 4 uur). Mocht dit niet uitkomen, kunnen wij dit kosteloos voor je aanpassen. Wil je de bestelling nog wel ontvangen? Indien je de bestelling niet meer wilt ontvangen, kunnen wij deze uiteraard kosteloos retour sturen. Sportieve groet, Anna Decathlon Nederland

Reactie van de melder van de klacht Edzo@Anser

8 maanden geleden - Leuk verhaal maar het klopt totaal niet! Misschuen moet je je even in het verhaal verdiepen ipv een standaard reactie te geven die kant nich wal raakt. Ik had een AFSPRAAK. En ik had voor deze tijd iemand geregeld bij mij thuis. Zij heeft de hele middag tevergeefs zitten wachten. Toen stuurden jullie (met jullie heb ik een overeenkomst en wie je er verder erbij betrekt interesseert mij niet) een standaard e-mail dat het de volgende dag zou worden tussen 08.00 en 22.00...... Ik kon niet nog eens iemand inhuren om een pakje aan te nemen dat misschien ergens in die 14 uur bezorgd zou worden. Masr goed. Jullie willen niet begrijpen dat andere mensen moeten werken en niet van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat op de postbode thuis kunnen wachten... Wat een klantenservice ...

Bericht van Decathlon

8 maanden geleden - Beste Edzo, Bedankt voor jouw reactie. Mijn excuses voor de onduidelijkheid. Inmiddels heb ik nogmaals telefonisch contact gehad met Dynalogic. Zij vertelden mij dat de levering helaas een dag vertraging heeft opgelopen in verband met een fout bij de invoering van de levering. Dit is dan ook de reden dat hij automatisch voor de dag erna werd ingepland. Mijn excuses dat dit niet goed naar je gecommuniceerd is. Jouw bestelling zal retour komen naar ons en ik ga er dan ook vanuit dat jij deze niet meer wenst te ontvangen. Als compensatie voor het ongemak zou ik je een giftcard willen aanbieden. Graag hoor ik van je of jij akkoord gaat met dit aanbod. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak. Sportieve groet, Maud Decathlon Nederland

Reactie van de melder van de klacht Edzo@Anser

8 maanden geleden - Ik wil mijn geld terug. Zojuist mijn rekening bekeken en het is er nog steeds niet.

Reactie van de melder van de klacht Edzo@Anser

8 maanden geleden - Ik heb niet meer van Decathlon mogen horen noch mijn geld terug gehad. Toch een bedrag van 729,98 dat ik op 10 maart heb overbemaakt: Naam: Ingenico Omschrijving: 3436779138 0020001513880131 NLD2559750xxx?NL?771571 DECATHLON NETHERLANDS B.V. IBAN: NL39RABO0301242844 Kenmerk: 10-03-2017 22:31 0020001513880131

Reactie van de melder van de klacht Edzo@Anser

8 maanden geleden - Hoera het geld is terug en ik heb locaal een supboard gekocht. Nu genieten van het mooie weer.

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Decathlon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Decathlon

Heeft op 31 juli 2017 om 15:06 geantwoord

Beste Edzo,

Wederom bedankt voor je e-mail.
Wat fijn om te horen dat je klacht naar alle tevredenheid is opgelost. We hopen dat je alsnog veel plezier van je supboard mag hebben en dat het weer meezit. Zo kun je het board goed gaan gebruiken.

Wij gaan er vanuit je zo voldoende te hebben geinformeerd en wensen je nog een fijne dag.

Met sportieve groet,
Sascha
Klachtencoach Decathlon.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Edzo@Anser