Klacht: Bezorgers mollen gloednieuw laminaat, zijn onbeschoft en doen aan valsheid in geschriften

op 27 juli 2015 over [email protected] in de categorie Koeriersbedrijven en post

Afgelopen zaterdag is er door [email protected] een koelkast en een gasfornuis geleverd in mijn nieuwbouw woning waar net nieuw laminaat ligt. Eerst wordt het fornuis naar binnengereden met de steekwagen en terwijl de andere chauffeur met de steekwagen de koelkast ophaalt van buiten, begint de achtergebleven chauffeur zich op een onprettige manier te verlekkeren aan het behang en de tv die er staat, door, al wrijvend over het behang, opmerkingen te maken als ‘zo zo dat zal wel duur behang zijn geweest’ en ‘toe maar ook nog een nieuwe tv’. Ondertussen propt hij mij een papiertje in mijn handen met een lijst van bezorgadressen en verzoekt hij mij achter mijn adres een handtekening te zetten. Hier wacht ik nog even mee want de koelkast is er nog niet.

Op dat moment komt zijn collega binnenlopen met de koelkast op de steekwagen, die wordt nog net niet naast het het fornuis gegooid en ze willen al weer vertrekken. Echter is mij door de afzender (Wehkamp) beloofd dat de spullen op de juiste plek gezet zouden worden en uitgepakt zouden worden en ze stonden nog niet op de juiste plek, laat staan dat ze uitgepakt waren. Aangezien de steekwagen er nog naast stond verzocht ik de mannen om alsnog het fornuis op de juiste plek te zetten en de koelkast op de juiste plek te zetten (letterlijk voor beide goederen 1m verderop, echter gezien het gewicht á 60kg per stuk, voor mij een stuk lastiger zonder steekwagen, dan dat het voor hun is), had ik dat maar niet gevraagd. In plaats van de steekwagen te gebruiken die ernaast staat, beginnen ze beiden te rukken aan de koelkast en het fornuis om deze ‘lekker’ ruw d.m.v. ‘steltloopje’ (laten steunen op de ene hoek, draaien steunen op andere hoek, draaien etc.) op de juiste plek te krijgen. Ik wist verdomme niet wat ik zag?! Op gloednieuw laminaat! En de steekwagen stond er ongebruikt naast!

Ik geef aan dat ik niet blij ben met deze manier van werken en dat ik had verwacht dat ze de steekwagen zouden gebruiken en dat ze nu mijn gloednieuwe laminaat aan het verpesten waren. De twee keken elkaar aan en zijn vervolgens meteen zonder iets te zeggen de deur uitgelopen.

Daar stond ik dan met het fornuis en koelkast nog niet op de juiste plek, onuitgepakt en met bekraste laminaat. Erg zuur als je net een week je woning hebt en het laminaat er net in ligt en jij denkt even ‘lekker’ nieuw witgoed te bestellen.

Maar het gedonderd wordt nog een stuk belachelijker als ik vandaag inlog op die zending en verdomme gewoon zie dat ze zelf een handtekening hebben ingevuld en dat ik zogenaamd bij waardering van de service 1-5 een 5 zou hebben ingevuld. Ik heb niet eens een tablet/digitaal iets gezien laat staan dat ik iets heb ingevuld en een handtekening heb geplaatst. Volgens dat ‘bewijs’ van aflevering zou ik hebben ingevuld dat er geen schade is aangericht aan huis en huisraad.

Al met al vind ik dit een erg slechte zaak. Kort gezegd om de onderstaande redenen:
– de zeer onprofessionele en onbeschofte houding waar de heren zich van hebben bedient sinds het eerste moment van contact
– de onprofessionele en lompe manier van omgang met andermans goederen
– het feit dat die manier van handelen schade veroorzaakt terwijl dat helemaal nergens voor nodig is geweest (steekwagen stond er bij en keer er naar)
– het feit dat ze zich bedienen van valsheid in geschriften, immers is duidelijk dat het de bedoeling was dat dat krabbeltje moest doorgaan voor mijn handtekening en dat het anno 2015 zo ver is gekomen dat men niet eens meer de klant zelf de antwoorden laat invullen op de tablet/handcomputer/etc. immers was die waarderingsvraag toch echt voor mij bedoelt me dunkt, dit bevestigd voor mij dat ze zelf ook wel donders goed weten dat ze niet helemaal lekker bezig zijn

Ik ben tevreden als het op een rechtvaardige manier opgelost is. Een welgemeend excuses lijkt me het minste wat er vanaf kan.

Daarnaast wens ik schadeloos gesteld te worden, door de kosten van een nieuw pak laminaat vergoed te krijgen. De planken zijn immers niet los te koop, dus zal ik het met een pak moeten doen. Dat het hier om een onrechtmatige daad gaat, lijkt me duidelijk, daarmee is een schadeloosstelling gerechtvaardigd.

Tot slot een restitutie van de bezorgkosten, immers hebben de bezorgers half werk geleverd (op plaats zetten en uitpakken), ook kan het deel dat men wel gedaan heeft niet met droge ogen bezorgen genoemd worden. Te slordig, te haastig, te lomp. Daarbij moet ik nu alsnog een steekwagen huren om de spullen op een juiste voorzichtige manier op hun plek te krijgen.

Bovenstaande lijkt me niet teveel gevraagd, het zijn realistische kosten die ik zal moeten maken om het gebrek te herstellen en de restitutie voor het niet goed leveren van een dienst waarvan het gebrek niet meer hersteld kan worden (de bezorging heeft al plaatsgevonden). Bedrijfseconomisch valt de schade ook wel mee, de totale kosten voor PostNL zullen waarschijnlijk de €100,- niet eens overschrijven, PostNL ([email protected]) en/of de desbetreffende onderaannemer (wat deze jongens naar alle waarschijnlijkheid zijn) zullen beschikken over een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering, dus in deze is het meer een kwestie van de wil om dit op te lossen dan dat het zal gaan om 'kunnen'.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door [email protected] in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat [email protected] een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

[email protected]

Heeft op 27 juli 2015 om 14:05 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Rozenvink.

Wij danken u hartelijk voor uw melding. We streven continue naar het verbeteren van onze bezorgservice met als einddoel dat dergelijke incidenten niet meer voorkomen en dat klanten tijdig worden geïnformeerd over enige wijzigingen bij hun zending.

Wij hebben u voicemail ingesproken met de vraag of u een mail wil sturen met foto's van de schade. U kunt onder vermelding van klacht.nl een mail sturen naar [email protected]

Wij gaan ervan uit u zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Alle klachten die gemeld zijn door LMG9889