Klacht: Geen proefverpakking ontvangen!

op 17 februari 2014 over beyond-beauty in de categorie Beauty & Wellness

In oktober 2013 ben ik telefonisch benaderd om een proefpakketje genaamd Hyalon beauty supplement laten opsturen. Daarvoor zou eenmalig een bedrag van 7,95 van mijn bankrekening gehaald worden,

Nooit heb ik een proefpakketje ontvangen, maar kreeg een aantal weken een pakketje van hun met capsules waarvan ik dacht dat dat het pakketje zou zijn waar ik die 7, 95 voor moest betalen. ook zat er een brief bij waar je in kon loggen om een vervolg zending te annuleren, heb meteen geprobeerd om mij via de opgegeven code af te melden.Helaas ging dat niet want deze code werkte niet.

inmiddels was ik er ook achter gekomen dat er 3 x 25 euro van mijn bankrekening voor die paar capsules afgeschreven zou worden..dus 75 euro voor iets wat ik niet eens wist wat het was..en ook nog eens een keer heel veel geld is!! Ik heb toen gebeld, en gezegd dat ik geen vervolgzending wil, en niet snap dat ik niet eens de kans krijg om een vervolg zending te annuleren, omdat ik gelijk iets toegestuurd kreeg wat de vervolgzending blijkt te zijn!! Een hele onvriendelijke juf die me totaal niet tegemoet wilde komen, of uit wilde leggen wat er loos was.

Ik heb een e-mail gestuurd naar hun, met een omschrijving van het bovenstaande, dit was hun reaktie:

Hartelijk dank voor uw e-mail.
U geeft aan geen proefzending van ons ontvangen te hebben, echter hebben wij van onze verzender geen
melding ontvangen dat uw pakket onbezorgbaar was, tevens hebben wij uw pakket niet retour ontvangen.
Alle retour ontvangen pakketten worden geregistreerd in ons systeem.
Beyond Beauty heeft dan ook geen enkele reden om aan te nemen dat de zending niet geleverd is, nl.:
– ons verzendhuis heeft bevestigd dat uw proefzending is aangeboden aan onze verzender;
– onze verzender heeft bevestigd dat het pakket is aangeboden door ons verzendhuis en
vervolgens door hen is opgenomen in het standaard verzend proces.
Ook hebben wij geconstateerd dat het adres wat wij gebruikt hebben correct is.
Inmiddels hebben wij uw account geannuleerd, wij zullen u geen nieuwe zendingen meer doen toekomen.

Graag wijzen wij u er op dat Beyond Beauty haar vervolgzendingen per kwartaal verzendt en in drie
gelijke maandelijkse termijnen incasseert.

Ik heb nooit getekend voor een ontvangen pakket van hun..voor een proefverpakking die nooit gestuurd is…dus hier klopt helemaal niets van!!! Dit is zo een leugen….

Ook gezien via RADAR dat er honderden klachten liggen van precies dezelfde aard, en dat ik dus niet de enige ben!
Zie onderstaand verhaal:

Lotgenoten Lotgenoten
Samen sta je sterk! Dat is het idee achter Lotgenoten. Bundel je krachten met
consumenten die hetzelfde probleem als jij hebben. Op die manier kun je samen actie
ondernemen, zoals juridische hulp inschakelen of een stichting beginnen.
Lotgenoten
Laatste oproepen
Oproep plaatsen
Lotgenoten›Detail
Beyond Beauty / Natuals B.V. – HYALON – beauty supplement
Aantal lotgenoten: 236

Lotgenoten gezocht die op het moment problemen ondervinden met het bedrijf ‘Beyond Beauty’. Dit bedrijf handelt ook onder de naam ‘Natuals B.V.’

Beyond Beauty benaderd mensen telefonisch. Ze bieden een proefpakket t.w.v. 6,90 aan. In veel gevallen is het onduidelijk dat je daarna vast zit aan een extra kosten. Het bedrijf plaatst ook advertenties in o.a. de Viva, Grazia en Nouveau. De weken na het contact ontvang je geen proefpakket, wel worden er incasso’s uitgevoerd. Zodra je vraagt om een verzendbewijs kan deze niet gegeven worden. Opvallend is dat Beyond Beauty / Natuals aangeeft het ‘raar’ te vinden dat het pakket niet ontvangen is. Telefonisch is aleens aangegeven dat het zelden tot nooit voorkomt. Klachten op klacht.nl en de aanmeldingen hier bewijzen het tegendeel. Er zijn ook gedupeerden die wel een proefpakket ontvangen, echter pas in een laat stadium waardoor de afmeldcode niet meer werkt. Zodra je de incasso’s laat terugboeken ontvang je brieven van een incassobureau. In veel gevallen blijft het ruim twee jaar rustig. Het bellen naar de bedrijven heeft geen zin, je hangt minutenlang aan de lijn zonder duidelijkheid te krijgen. In sommige gevallen, als je ze confronteerd met feiten wordt er opgehangen. Op internet zijn inmiddels ruim honderd gedupeerden. Het bedrijf is ook bekend onder de naam ‘natuals’. Kassa heeft hier een jaar geleden aandacht aan besteed. Het bedrijf is op de vingers getikt maar gaat gewoon door. Op 5 november is er opnieuw aandacht besteed aan het bedrijf bij Kassa. Tros Radar heeft tot op heden nog geen aandacht besteed aan Beyond Beauty – Natuals. Tot slot, als je na vijf brieven nog niet over gaat tot een betaling, dan zal Webcasso de vordering overnemen. Dit bedrijf genereert inkomsten door mensen bang te maken met dure incassoprocedures. Er zijn gevallen bekend dat mensen betalen, terwijl ze in hun recht staan. Op Jure.nl staan uitspraken waarbij de consument wint. Ik ben van mening dat het belangrijk is dat er één punt komt waar gedupeerden zich kunnen melden zodat er stappen ondernomen kunnen worden. Het is namelijk belachelijk te betalen voor producten die je niet ontvangt. In overleg met jullie en een jurist zal gekeken worden wat de beste oplossing is; de geschillencommissie, rechter of directe stappen naar het bedrijf toe. Wat te doen na een negatieve ervaring met Beyond Beauty / Natuals? – Meld je aan als Lotgenoot! Je kunt elkaar op de hoogte houden van ontwikkelingen. – Indien je geen pakket ontvangen hebt, laat het bedrag terugstorten. – E-mail Beyond Beauty / Natuals en geef aan dat je geen pakket ontvangen heb. Zonder bewijs van verzending (Traceercode) ga je niet over tot een betaling. Het bedrijf is verantwoordelijk voor de ontvangst van het pakket – Mocht het bedrijf de traceerbare code niet kunnen overleggen, geef dan aan dat je de overeenkomst wilt ontbinden omdat je nooit een pakket hebt ontvangen. – Andere opties: Neem contact op met de consumentenbond, Tros Radar, Vara Kassa, De Ombudsman, Het Juridisch Loket, … Bij problemen ben ik ook per e-mail te benaderen: [email protected]

Ben inmiddels soort van campagne begonnen op Face Book, waar ik zoveel reakties krijg van mensen die dit soort van praktijken ook meemaken. Hier moet echt iets aan gedaan worden!

Er is al een tijd geleden 25 euro en 7,95 afgeschreven van mijn rekening, dat kan niet meer gestorneerd worden, want dat is te ver terug, de laatste incasso van 25 euro wel kunnen storneren. Maar krijg nu ook dreigbrief dat ik incassokosten erbij krijg als ik niet betaal! Ik wens niet voor iets te betalen waar ik niet om gevraagd heb! Ken het produkt niet..weet niet eens wat het doet of is..vertrouw het voor geen meter,..wil dat ze mij met rust laten, en niet meerbrieven of aanmaningen sturen voor iets waar ik toch niet om gevraagd heb.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over beyond-beauty

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over beyond-beauty nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door K. Ludwig