Klacht: Bewust vals geïnformeerd.over mij contract . 700 euro bij betalen

op 11 maart 2020 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In 2018 heb ik een vaste contract van een jaar afgesloten. Ik had ook netjes cash back terug gekregen . Na mijn contract netjes gebeld en gevraagd of ik met dezelfde voorwaarden door wik gaan . Dan hoefde ik niets te doen . Het schijnt dan dat ik over ga naar een variabele contract waarbij alles met je verbruik en een bepaalde berekening de levering kosten in eens zijn gaan stijgen naar 750 euro . Dus maandelijks 19 euro alleen maar gas lever kosten ..Belachelijk hoog . En blijven ze op hameren dat mijn verbruik hoog is maar dat klopt , maar niet zo extreem hoog dat ik 700 euro bij moet betalen . Met twee personen waarbij we 23 van de dag niet thuis zijn ongelofelijk . Ik voel me legaal opgelicht !!! . Oxxio niet in trappen en goed de kleine letter lezen. Goed de mail lezen want ze zeggen niet dat je contract moet opzeggen maar je alleen je tarieven gaan veranderen . Daar kom je achter als je moet krijgt van 700 euro bij betalen . Met het bellen heb niks kunnen bereiken ze zetten alles buiten hun zelf en ze doeb alsof ze gek zijn . Alles buiten hun zelf geen coulance. Terwijl het eerste jaar was het prima . Aan de andere kant erg jammer ..

Gewenste Oplossing:

Ik zou tevreden zijn als mijn contract goed herzien wordt en alle leveringen kosten van 750 euro en andere kosten in vergelijking met mijn vorige contract op een eerlijke manier recht trekken en tegemoet komen . Maar met bellen is het gebed zonder end en je wordt letterlijk uitgelachen en ze zijn op getraind om te volharden en alles buiten hun zelf zetten omdat ze het in kleine letters goed voor elkaar hebben gekregen . En überhaupt met iemand een reel gesprek kan hebben en niet een gesprek om overgehaald of verlulit te worden

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Oxxio

6 maanden geleden - Beste heer of mevrouw,Wat jammer om te lezen dat u zich bedrogen voelt. Dat is uiteraard niet onze bedoeling geweest. Het is inderdaad zo dat het contract altijd automatisch overgaat in een maandelijks opzegbaar contract met tarieven die op dat moment gelden en iets hogere vaste leveringskosten. Het staat u dan vrij om zelf contact met ons op te nemen voor een verlenging, de levering in het maandelijks opzegbare contract door te laten lopen of eventueel over te stappen.Wat betreft de nota is het zo dat u op stroom ruim 670 kWh en voor gas ruim 560 m3 meer heeft verbruikt. Gas alleen is al rond de €0,80 per m3. Wanneer u dit keer het meer verbruikte gas rekent van 560 m3 komt u al uit op ongeveer €450,- wat er meer afgerekend zal moeten worden. Daarnaast is er ook meer stroom verbruikt en ook had u op de vorige jaarnota een cashback die u dit jaar niet had. Dit verklaart het verschil in de bedragen op beide jaarnota's.Ik hoop dat ik zo het één en ander heb kunnen verduidelijken. Mocht u hier nog vragen over hebben dan horen we dit graag.Met vriendelijke groet, Mitchel, Oxxio Webcare

Reactie van de melder van de klacht [email protected]

6 maanden geleden - Het is niet bedrogen voelen Ik ben opgelicht dat is dit allemaal wat u heeft geschreven nu schrijft staat nergens en dat heb ik ook telefonisch gevraagd , maar dat staat dan weer niet genoteerd of kunnen jullie nergens zien puur valse gebruik van kleine letters . Aan de telefoon moet duizend keer aanhoudend vragen wil je concreet antwoord krijgen op de voorwaarden . Mijn vraag gaan jullie tegemoet komen of niet ?

Reactie van de melder van de klacht [email protected]

6 maanden geleden - In deze uitleg gaat men op mijn gebruik in maar niet op de toren hoge kosten van Gas en stroom.levering van 750 euro op jaar basis plus 450 aan nog iets . Maar ik zal het allemaal met een vergroot glas publiceren op het internet zo dat mensen niet meer bij Oxxio in trappen . Zogenaamd had ik een klacht moeten schrijven en dan zouden jullie wel mij tegemoet komen . Nu gedaan reactie is niet anders dan de telefoniste die is getraind om klant een oor aan te naaien.

Bericht van Oxxio

6 maanden geleden - Beste heer of mevrouw,In mijn eerdere reactie heb ik uitleg gegeven over waar de kosten vandaan komen. Lees dit zeker rustig nog even door.Tijdens de aanmelding wordt ook altijd aangeven dat de levering automatisch overgaat in een maandelijks opzegbaar contract met de tarieven die op dat moment gelden. Dat u dit niet fijn vind kan ik begrijpen, maar dit is zo bij elke energieleverancier in Nederland. Het is altijd de verantwoordelijkheid van de consument zelf om te beslissen over het contract. Dit kunt u niet bij Oxxio neerleggen.Met vriendelijke groet, Mitchel, Oxxio Webcare

Reactie van de melder van de klacht [email protected]

6 maanden geleden - Je bent er wel makkelijk in , maar ik zal heel goed naar buiten brengen wat voor op lichters jullie . Jullie zetten alles bij de consument en ik heb wel degelijk gebeld en gevraagd en opeens weten jullie van niks Maar 700 kosten komen wel.op.bord met toren hoge leverings kosten mooie verzonnen .ik heb hier nog niet klaar mee Ik ga dit zeker bij de consumenten bond neerleggen en overal kenbaar maken met mij volledige nota uit te leggen en alle valkuilen waarin ik.bij jullie ben ingetrapt die jullie goed hebben verborgen ondanks dat ik netjes heb gebeld en gevraagd . Nu doen jullie alsof jullie neusbloed

Reactie van de melder van de klacht [email protected]

6 maanden geleden - . Ik heb je uitleg gelezen zelfde verhaal maar jeb het het nirt over het aandeel van Oxxio !!!!!. 750 toren hoge kosten levering kosten Je bent er wel makkelijk in , maar ik zal heel goed naar buiten brengen hoe ik ben opgelicht . En . Jullie zetten alles bij de consument en ik heb wel degelijk gebeld en gevraagd en opeens weten jullie van niks Maar 700 kosten komen wel.op.bord met toren hoge leverings kosten mooie verzonnen .ik heb hier nog niet klaar mee Ik ga dit zeker bij de consumenten bond neerleggen en overal kenbaar maken met mij volledige nota uit te leggen en alle valkuilen waarin ik.bij jullie ben ingetrapt die jullie goed hebben verborgen ondanks dat ik netjes heb gebeld en gevraagd . Nu doen jullie alsof jullie neusbloed

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 12 maart 2020 om 09:40 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer of mevrouw,

Zoals ik eerder uitlegde komen de kosten door het verbruik wat u heeft gehad. U heeft meer verbruikt, daarnaast zijn uw tarieven iets gewijzigd. Het is dan niet meer dan logisch dat u ook meer betaald. Zoals ik aangaf is gas altijd vrij aan de hoge kant qua prijs. Als u dus al 560 m3 meer verbruikt, betaalt u ook al zo'n €450,- extra. Daarnaast heeft u ook meer stroom verbruikt, daar komen dus ook nog kosten bij. Ook had u het afgelopen contractjaar geen cashbackkorting van ruim €200,-. Bij elkaar scheelt dit op jaarbasis dan inderdaad het hoge bedrag wat u op de nota terugziet. U betaalt puur en alleen voor het verbruik wat u heeft gehad, niets meer en niets minder. Ik snap dat hoge rekeningen nooit gelegen komen. Niemand vind dat fijn, ook ik niet. Maar de kosten kloppen wel. Ik kan het helaas niet mooier maken, ik hoop dat u dit begrijpt.

Mocht u nog andere vragen hebben, stel ze dan gerust nog even.

Met vriendelijke groet,
Mitchel, Oxxio Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]