Klacht: bewakers (afghaan en turk) van Cobra

op 26 januari 2017 over Decathlon in de categorie Sportwinkel

Deze Afghaanse bewaker heeft mij gevolgd vanaf aankomst en ging op de andere hoek schuil houden en zag heel opvallend zijn hoofd gluren.
Ik heb deze bewaker geroepen en gevraagd waarom zit je achter mij en waarom zit je naar mij te gluren,zodanig dat andere bezoekers het ook door hadden wie hij achterna loopt.ik zei vervolgens dat ik jouw baas heel goed kent en verre aangetrouwde familie is en dat ik bij de ministerie van justitie gewerkt heb en dat ik een advies kan geven \”zien en niet gezien worden en dat leer je al bij militaire dienst).Deze jonge bewaker heeft mij gevolgd tot aan mijn auto en zeker kon zien dat ik weg reed.En ik zou nog zijn baas bellen,maar liet het zitten ivm ziekte.
Bij de volgende bezoeken moest ik spullen halen voor familie (deze hadden een tackel tas met 4 dozen gezien die ik gekocht had en wouden het ook hebben).Vanaf het begin tot einde was het zelfde als de vorige bewaker,alleen stond deze in de tussen hal (dus dichterbij).Ik heb aan de twee dames ( verkopers,waarvan eentje weg liep) gevraagd waarom dat hij aan het gluren is en gaf antwoord dat gisteren iets aan de hand was.Ik zei dat die vorige en deze nog moet uitkijken dat ze niet ontslagen zullen worden van het werk niet goed doen .De verkoper vertelde dit aan de bewaker en kwam op mij af en zei dat vorige bewaker een verlenging heeft gekregen en dat je ons baas kent en zei dat hij de baas is van Cobra .Vervolgens zei hij van hij belt een andere baas en gaf mij de telefoon en kon gelijk weten dat het Sunil is hij begon in het hindoestaans te praten en ik ook ,waardoor de turkse bewaker woest begon te worden en steeds met zijn handen omhoog ging van praat nou nederlands gelijkertijd verbrak de verbinding.Hij begon te keer keer te gaan met mij en zei dat turkse mannen ballen hebben en jullie hindoes niet en ook dat ze grijze wolven hebben.Hij wees mij vuisten om te slaan en ik liep weg van hem en kwam steeds achter me aan en zei bij deze mag je het gebouw verlaten en niks mag kopen .Want je hebt huisvrede breuk gepleegd en zei van als jij ballen hebt dan moet je mij slaan en repeteerde dit steeds met zijn hoofd duwend naar mij gezicht (agressief provoceren kan je zeggen).Ik de spullen afgegeven ( de spullen heb terug gevraagd van de verkoopster,want die had die van de bewaker gekregen dat ik niks mag kopen) en liep naar de kassa (ik had ook voor politie gevraagd en de verkoopster zou dan bellen).Heb af gerekend en stond daar te wachten.Vervolgens zei de bewaker van op wie wacht je en zei op de politie.Hij zei dat je het gebouw moet verlaten en buiten moet wachten op de politie.Het duurde zeker een half uur dat ze gezegd had dat de politie gebeld is.Ben toch naar de politie bureau gereden om aangifte te doen en de politie heeft ook nagetrokken of politie vanuit Decathlon gebeld was maar was niet het geval en de politie zei van dat hij jouw graag eruit wouw ( om te laten zien dat hij ballen heeft)
Ik vind het zelf zeer en zeer vernederend en zei de politie een stukje discriminatie zit er ook bij.
Ik vond ook de medewerkers dat ze echt gingen beven toen ik geld gaf om contant af te rekenen en om een pas vroegen ze ook niet.
Ik heb ook gesproken met de beheerder van Cobra en hij zei dat het jouw pakie aan is en hij heeft het te druk!

IK laat het aan jullie over ,want ik durf ook niet meer naar Decathlon te gaan en ook de familie zijn erg van geschrokken.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Decathlon in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Decathlon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Decathlon

Heeft op 31 juli 2017 om 15:01 geantwoord

Beste,

Bedankt voor je bericht.
Wij hebben helaas niest gedaan via de website klacht.nl. Wij gaan er vanuit dat de klacht is opgelost. Mocht dit niet het geval zijn kan de klacht gemaild worden aan klantenservice@decathlon.nl. Onze excuses voor het ongemak

We gaan er vanuit je zo voldoende te hebben geinformeerd en wensen je nog een fijne dag.

Met sportieve groet,
Sascha