Klacht: Service Beterbed niet op z’n Beterbest

vletschert op 11 januari 2024 over Beter Bed in de categorie Bedden

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 13 november hebben wij 2x verstelbare lattenbodems besteld bij de Beterbed webshop, de Bossflex 600 EL 90×200. Deze nieuwe lattenbodems hebben onze oude Bossflex 400 vlak vervangen die wij jarenlang met plezier hebben gebruikt.

Echter na een maand uitproberen merk ik dat de lattenbodem te ver doorzakt, terwijl deze al op de meest stevige stand staat. Het maximale gewicht dat de bodem aankan haal ik absoluut niet. Op mijn zij liggen is dan ook zeer onprettig aangezien de rug niet recht ligt. Het koudschuimmatras waar ik op lig is nog zo goed als nieuw en van een zeer goede kwaliteit.

Ik heb op 21 december gebeld met de klantenservice en kreeg te horen dat er eerst een servicemonteur langs dient te komen. Echter kan deze pas 4 weken later op 19 januari. Afgelopen nacht heb ik wederom amper kunnen slapen en opgestaan met pijn in mijn rug.
Dit heeft mij doen beseffen dat ik niet tot 19 januari kon wachten. Meerdere pogingen gedaan om te kijken of Beterbed niet tijdelijk een vlakke Bossflex 400 (steviger mijns inziens) kan leveren (het type waar ik 10 jaar perfect op geslapen heb), maar er wordt op geen enkele manier meegedacht in oplossingen en alleen maar gemeld dat niets mogelijk is.

10 jaar lang goed geslapen op het vorige product, echter de service op de nieuwe aanschaffing is bedroevend. Jammer dat er niet in oplossingen wordt gedacht terwijl ik die wel heb proberen aan te dragen.

In reactie op mijn klacht mbt het te ver doorzakken van de nieuwe Bossflex 600 op 22 december en mijn reactie dat ik niet 4 weken kon wachten, heeft Beterbed mij gevraagd een filmpje op te sturen waarbij de latjes van de Bossflex 600 handmatig ingedrukt moesten worden. Filmpje opgestuurd waaruit, mijns inziens, blijkt dat de latjes op de stevigste stand nog wel erg soepel doorbuigen. Nogmaals, ik heb 10 jaar op de Bossflex 400 vlak geslapen waarbij de stevigheid op gemiddeld was ingesteld.
Binnen korte tijd een reactie van Beterbed teruggekregen:

“ Beste heer/mevrouw,
Bedankt voor het sturen van het filmpje.
De beoordeling op afstand heeft uitgewezen dat de lattenbodem naar behoren functioneert. Wel zou het kunnen dat een antislip mat zou kunnen werken. Deze antislip mat zal de verdeling van de druk op de lattenbodem anders verdelen.
Onze excuses voor het ongemak.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Customer Service
Beter Bed”

Ik heb aangegeven het hiermee niet eens te zijn en dat de conclusie wel erg kort door de bocht is en gevraagd of ze de duurdere Bossflex 600 niet konden ruilen tegen de goedkopere Bossflex 400. Wederom word ik binnen no time afgescheept met de onderstaande reply.

“Beste heer/mevrouw
Bedankt voor uw bericht
Wat we zouden kunnen doen is de beoordeling op locatie, die al gepland staat, laten doorgaan. Mocht hier hetzelfde uitkomen als de beoordeling op afstand, dan kunnen wij helaas niks voor u betekenen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Customer Service
Beter Bed”

Belachelijk dat een zaak als Beterbed voor die Eur 400 geen service levert, terwijl ze mij tevreden kunnen stellen door een ruil met de goedkopere Bossflex 400 te arrangeren. Ik ben benieuwd welke rechten ik als consument heb als Beterbed stijf blijft volhouden dat het product functioneert terwijl het in mijn ogen niet deugt.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als het product voldoet aan de verwachtingen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Beter Bed over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Beter Bed in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door vletschert