Mijn Klacht:
Beter Bed klacht
Indien U toe bent aan een beter bed, raad ik U aan dit niet bij Beter Bed te kopen.
Er is door ons een bed gekocht bij Beter Bed incl. plaatsing en montage.
In Januari werd het bed bezorgd. Het moet geplaatst worden op de zolderkamer. De doorgang naar de eerste verdieping was vrij smal, dus hebben we de trapleuning verwijderd.
Twee potige aardige heren komen het bed brengen. Naar de eerste verdieping geen probleem. 2e verdieping: Probleem. De doorgang is breder dan beneden, maar we vragen toch of de leuning eraf moet. Neen is het antwoord, want een bepaalde afstand is minder dan 2 meter, dan kan het bed sowieso niet naar boven, de draai kan niet gemaakt worden, aldus de vermeende vakmensen.
Advies: smaller bed kopen of door het raam. Onze vraag: Hebben jullie een verhuislift o.i.d.? ( Het zal toch wel vaker voorkomen?) Nee, die moet U zelf huren. Achteraf bleek het raam te klein, maar dat doet niet meer ter zake. De Heren vertrekken.
Eerst even lunchen en bezien, wat wijsheid is in deze.
Dan zelf maar eens wat proberen. Leuning toch maar even weggehaald. Als leken hadden we binnen 15 minuten het geheel op zolder staan.
Zelf het bed gemonteerd, dan zie ook gelijk, hoe slecht de bedden zijn afgewerkt. De stof is gemonteerd met honderden onregelmatig geslagen nieten. (Ziet er niet uit).
Dan de schandalige wanprestatie melden. Dat kost moeite. Er zijn 16 wachtenden voor U. Dan maar mail gestuurd.
Het is begrijpelijk druk met klachten. Je krijgt na een paar weken een antwoord.
Telefonisch is het ons na bijna een uur in de wacht ook gelukt. Zou teruggebeld worden. Wordt ook niet gedaan. Wederom half uur of meer in de wacht om nogmaals te bellen.
We hebben ook nog contact gehad met de bezorger, maar die zei doodleuk, dat het onmogelijk was, dat wij de bedden wel naar boven kregen. Foto’s aan hem doorgestuurd. Reactie was toen: Jullie hebben de leuning weggehaald. Maar dat was aan hen gevraagd of ie weg moest!!!!.
Na E-mail verkeer heb ik gevraagd om een redelijke vergoeding. De besparing voor Beter Bed zal toch minimaal 2x 1,5 uur á ca. € 60 zijn.. Dus ca. € 200,–.
We kunnen een textiel tegoedbon krijgen van €50,– incl BTW (Dat kost Beter Bed hooguit €20) Dat vinden we wel erg mager, hebben we medegedeeld.
Bij elkaar is het natuurlijk één grote ergernis en een schandalig optreden van een groot bedrijf.
Indien de bezorger bij ons telefonisch onderhoud had gezegd: Sorry, ik heb helaas een inschattingsfout gemaakt, was de zaak hiermee afgedaan. Maar leugenachtige verhalen, daar stappen wij niet in.
Men traineert, We zijn inmiddels 3 maanden verder. Men gaat niet of nauwelijks in op klachten. Beter Bed heeft voor ons afgedaan.
Overigens interesseert het Beter Bed niet hoeveel klachten er zijn. Ze hebben er genoeg.
Dit is nog maar een beperkte opsomming van de correspondentie en feiten.
Gewenste Oplossing:
Excuses van Beter Bed en een betere schadevergoeding dan de magere tegoedbon.
