Klacht: Betalingsregeling niet mogelijk bij Energieflex

op 05 februari 2018 over Energieflex in de categorie Energieleveranciers

Op 31 januari is een incasso van Energieflex van mijn rekening niet gelukt. Hierdoor heb ik nu een “achterstand” van € 88, de termijn voor februari. Op 2 februari ontving ik per email al een herinnering waarin men mij verzoekt het bedrag binnen 14 dagen te voldoen. Indien ik niet binnen 14 dagen betaal volgt er een tweede herinnering met € 15 extra administratiekosten, naar mijn mening erg overdreven. Ik heb tijdelijk even wat extra kosten in verband met een op handen zijnde haroperatie waardoor mijn budget wat strak in elkaar zit, ik kan daar even niets aan doen. Ik heb Energieflex gemaild (3 maal) en aangegeven dat ik op de 23e van februari de termijn wil betalen, alsmede de nieuwe termijn van maart. Energieflex heeft driemaal geantwoord maar geeft aan dat men niet voornemens is de tweede herinnering tegen te houden waardoor ik met de administratiekosten word opgescheept. Ook telefonisch werd ik niet veel wijzer, men blijft halsstarrig.

Als Energieflex mij toestaat zonder extra kosten de termijn op de 23 februari te voldoen.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Energieflex

Bericht van Energieflex

8 maanden geleden - Beste meneer Mastenbroek, U heeft ons via meerdere platforms benaderd over uw klacht. Inmiddels hebben wij u ook op meerdere platforms onze reactie gegeven. Hierom gaan we dan ook niet meer in op deze kwestie. Met energieke groet, Marieke

Reactie van de melder van de klacht Gert Mastenbroek

8 maanden geleden - Het is mijn bedoeling uw werkwijze op zoveel mogelijk platforms te delen om andere consumenten te waarschuwen voor uw beleid. Het lijkt me goed af te gaan. Een recensie van gelijke aard is inmiddels ook al verschenen. Let wel, eigenlijk ben ik u van dienst, door mensen te waarschuwen zullen deze wel twee keer nadenken over een eventuele betalingsachterstand...

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Energieflex nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Gert Mastenbroek