Klacht: Betalingsherinnering

op 30 juni 2016 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

De voorschotcheck zegt dat ik veel geld overhoud op mijn jaarnota van 1/7/2016 Bovendien heb ik mijn contract bij jullie niet kunnen verlengen ( jullie zijn duurder dan anderen).
Daarom heb ik mijn automatische betaling van juni 2016 gecanceld.
Maak mijn jaarnota op en we rekenen af.

Ontvangst van de definitieve jaarnota

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 01 juli 2016 om 09:40 geantwoord

Beste heer Mulderij,

Mooi om te lezen dat de jaarnota gunstig uit lijkt te vallen binnenkort! Erg jammer daarentegen te vernemen dat je van plan bent over te stappen. Heb je recent nog contact gehad over de opties met betrekking tot de tarieven die we je kunnen bieden?

Wanneer je daadwerkelijk van plan bent ons te verlaten voor een andere leverancier, zal de nieuwe aanbieder jouw overgang in gang zetten naar aanleiding van jouw aanmelding bij hen. Vaak is dit geteld vanaf het aanmeldmoment, binnen vier tot zes weken rond. Uiterlijk zes weken na de definitieve overgang ontvang je van ons de eindnota. Hierop worden alle in rekening gebrachte voorschotten verrekend met jouw verbruik.

Dit is dan ook de reden dat we je vragen de voorschotten te blijven betalen totdat de eindnota er is. Het is voor ons zichtbaar dat de laatste incasso is mislukt. Hierop volgt een automatische herinnering waarin een nieuwe poging wordt voorgesteld. Het advies is dus te blijven voorschieten totdat we op basis van jouw meterstanden in staat zijn een laatste afrekening te maken.

Nogmaals hoop ik uiteraard dat je klant van ons blijft. Als je toch nog oren hebt naar een aanbod, verneem ik het graag van je. Voor nu wens ik je tot slot nog een plezierige vakantie toe.

Luciano
Oxxio Webcare

Heeft op 01 juli 2016 om 13:29 geantwoord

Zij volharden in betaling door mij, terwijl ik op korte termijn meer geld van hen terugkrijg.
Tweede opmerking: ik heb gevraagd naar een nieuw contract met betere prijzen, maar dat was duurder dan bij anderen. Zij kunnen dit weten.

Bericht van Oxxio

8 maanden geleden - Beste heer Mulderij, Bedankt voor jouw reactie. Ik neem aan dat je met 'zij' (als opening van het tweede bericht) refereert aan Oxxio? In dat geval kan ik me voorstellen dat je liever geen voorschotten meer betaalt in afwachting van de eindnota maar dit is wel de bedoeling. De daadwerkelijke afrekening vindt immers pas plaats op de eindnota. Daarnaast geldt het verbruiksinzicht van de app als indicatief en niet als leidend. Bovendien is deze Voorschotcheck gebaseerd op een volledig verbruiksjaar en een gelijk aantal voorschotten. Waar het jaar nu jammer genoeg wordt onderbroken door jouw overstap, kan de uitkomst van jouw eindafrekening dan ook afwijken van wat de app momenteel voorspelt. Uiteraard hoop ik desalniettemin voor jou op een teruggave. Jammer dat je er prijstechnisch niet bent uitgekomen met mijn collega's die contracten aanbieden. In mijn ogen is het aanbod van een andere leverancier welke voordeliger voor je uitpakt, een prima reden om eens verder te kijken. Hopelijk keer je in de toekomst nog eens terug, weet dat de deur bij Oxxio openstaat. Met vriendelijke groet, Luciano Oxxio Webcare

Reactie van de melder van de klacht De heer H.J. Mulderij

8 maanden geleden - Mooi verhaal. Jullie zijn kennelijk slaaf van een geautomatiseerd systeem. Probeer het eens met een individuele benadering van je klanten

Alle klachten die gemeld zijn door De heer H.J. Mulderij