Klacht: Betalingsherinnering

op 27 januari 2014 over Calatus B.V. in de categorie Boeken

In november ben ik gebeld door Enigma om te vragen of ik een proefexemplaar wilde van het puzzelmagazine. Hier ben ik mee akkoord gegaan. Hierbij werd vermeld dat het een halfjaar-abonnement zou worden als ik niet tijdig zou opzeggen (voor 6 december)
Ik heb nooit een exemplaar gezien van het puzzelmagazine, maar kreeg in week 5 ineens een betalingsherinnering van meer dan 70 euro. Door de drukte was ik vergeten het abonnement op te zeggen. Ik heb ook nooit een herinnering via de mail gehad of via de post. Ik heb toen gelijk gebeld, waarop de vrouw aan de andere kant van de lijn heel bod reageerde dat het mijn schuld was en liet het bandje horen wat ze tijdens het verkoopgesprek hadden opgenomen. In een eerdere klacht op deze website heb ik gehoord dat dit juridische gezien niet mag:

‘De nieuwe wet beschermt de consument tegen dit soort abonnementen die ingaan na een proefexemplaar. Maar dat had ik toen niet in de gaten.’

Volgens de wet mag een bedrijf wel een proefexemplaar sturen maar niet gelijk een abonnement daaraan vast. Ik heb me laten overhalen en zit nu aan een hoge rekening vast, die ik niet wil betalen. De nieuwe wet wil een consument hiervoor juist beschermen. Enigma probeert dat te omzeilen en zo klanten aan zich te binden.’
Ook ik heb geen enkel boekje ontvangen.

De wet stelt ook dat het opzeggen net zo makkelijk moet zijn als het aanvragen.

Het niet betalen van de rekening

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Calatus B.V. in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Calatus B.V. een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Calatus B.V.

Heeft op 29 januari 2014 om 11:15 geantwoord

Het abonnement is stopgezet gecrediteerd. Dit is via e-mail gecommuniceerd.

Heeft op 10 februari 2014 om 12:34 geantwoord

Het zou een goede oplossing zijn als Enigma zich er ook aan houdt. Dit is helaas niet het geval. Ik heb gisteren namelijk een aanmaning ontvangen via de post.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Calatus B.V. beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Anoniem92