Klacht: Betalingen

op 13 augustus 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Ik moest een jaarnota betalen in januari, toen meteen gebeld om een regeling te kunnen en willen treffen. Dit was op dat moment bij oxxio niet mogelijk ivm het nieuwe computersysteem bij hun.
Oxxio schreef het bedrag van mijn rekening, nogmaals gebeld ik moest het maat storneren. Zo gezegd zo gedaan.
Zodra het geld weer op hun rekening stond moest ik maar weer bellen. Ook dus weer gedaan.ze konden nog niet in het systeem.
Meerdere keren gebeld en het werd weer afgeschreven. Weer gebeld weer gestorneerd. En ja eindelijk het systeem deed het weer maar omdat hun het al weggevoerd hadden moest ik weer wachten om een regeling te kunnen treffen. Zo gaat het al maanden, elke keer gebeld dan wordt er gewoon gezegd nee mevrouw uw jaarnota is betaald maar de maandtermijn niet en daar kan geen regeling over getroffen worden.hebben ze het gelukkig kunnen veranderen dat de maandtermijn gewoon betaald staat en de jaarnota weer open schrijven ze het hele bedrag weer af, weer storneren en bellen dus. Zo gaat het al vanaf januari. Nou kreeg ik een bericht voor een openstaande rekening en moest binnen 5 werkdagen bellen om een regeling te kunnen treffen, dit dus ook gedaan. Wordt mij dus verteld dat ze mijn betalingen hebben verrekend met de jaarnota en dus geen regeling kan treffen.en dus een achterstand in de maandtermijnen heb, dit kan niet meer veranderd worden dus het gaat naar de incasso . En bedankt!!!
Als oxxio in januari wanneer zo’n beetje iedereen de jaarnota krijgt hun computersysteem in orde had hadik gewoon een regeling kunnen treffen en had ik niks geen achterstand gehad.
Dus door hun schuld krijg ik de problemen en hun zeggen sorry(tenminste het vriendelijke meisje van de klantenservice).
Het spijt me zeer maar ik vind dit niet normaal, als ik nou nooit wat van me had laten horen en normaal niet netjes betaal dan hadden ze gelijk maar ik wil het gewoon netjes oplossen en dan krijg je dit

Als ze gewoon netjes die regeling met me treffen zonder het incasso bureau

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 03 september 2015 om 10:00 geantwoord

Beste Kim pril,

Oxxio draagt niet zonder meer een vordering over aan een incassobureau. Op 16 april 2015 om 13.25 uur heb je telefonisch contact gehad met Oxxio, met het verzoek om een regeling te treffen. Oxxio heeft een regeling met jou getroffen voor 6 termijnen, ingaand per 8 mei 2015. Voorwaarde van de regeling is dat we naast de regeling je maandelijkse termijnbedragen kunnen afschrijven. Dit is meerdere malen niet gelukt, waardoor de regeling is komen te vervallen. Ondertussen heb je handmatig bedragen overgemaakt naar Oxxio, deze worden verrekend met het oudst openstaand factuur. In jouw geval je jaarnota.

Wat betreft je termijnbedragen, hier wordt géén betalingsregeling over getroffen. Je hebt meerdere malen per email een 'oeps'-mail, waarin wij aangeven dat je een betaling hebt gemist, vervolgens ontvang je een herinnering waarin wordt aangegeven dat je als je niet tijdig betaalt, met administratiekosten worden geconfronteerd. Daarna krijg je een aanmaningsbrief met de ophoging van € 40,-. Betaal je dan nog niet binnen de gestelde termijn, dan wordt het dossier aan een incassobureau overgedragen.

Wij gaan ervan uit dat wij je hiermee voldoende hebben geïnformeerd.

Taoufik
Oxxio Nederland bv

Alle klachten die gemeld zijn door Kim pril