Klacht: Betaling schade lager dan officieel getaxeerde waarde

op 06 juli 2017 over Unive in de categorie Verzekering

Ik heb parkeerschade opgelopen wat de schuld van de tegenpartij was. De scahde is dus te verhalen op de tegenpartij. Ik ben tevens ook all risk verzekerd. Ik heb een officieel taxatierapport op laten maken door een schadebedrijf aangewezen door Unive. Het officielle rapport is een bedrag van 531,- euro. Nu blijk dat Unive zelf heeft besloten dat de schade maar 486,41 is. zonder de auto te hebben gezien. Dit is heel vreemd. De taxatiekosten voor het rapport a 92,46 heb ik wel al zelf betaald aan het schadebedrijf.

Uitbetaling van het correcte bedrag a 531.-

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Unive over deze klacht.

Bericht van Unive

2 maanden geleden - Geachte heer van der Meer, ik heb contact gehad met de schadebehandelaar over uw klacht. Hij heeft geprobeerd om telefonisch contact met u op te nemen, maar helaas zonder succes. Op 6 juli heeft u telefonisch contact gehad met de schadebehandelaar. Het klopt dat we de schade kunnen verhalen, maar het betreft hier enkel de werkelijke schade. Het kan dus kloppen dat de hersteller een schatting maakt die afwijkt van de werkelijke schade. Dit verklaart waarom er een ander bedrag is uitgekeerd dan vermeld op het taxatierapport. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Matijs

4 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Unive in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Sbmetal