Klacht: Betaling kwijt?

a.veenstra op 10 maart 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Basic Fit has resolved this complaint
Klacht opgelost op 10 maart 2016
Reactie van het bedrijf:

Beste Anne, Bedankt voor je bericht. Het bedrag van €17,99 dat jij hebt betaald via de link is inmiddels verwerkt in ons systeem. Er staat nu nog een bedrag open van €54.72: €17,99 oktober €17,99 november €18,74 januari Jouw einddatum...

Klanttevredenheid: 5.0/10 ★★★☆☆
Bedrijf Basic Fit
Categorie Sportclub/-school
Status Opgelost
Datum 10 maart 2016

Een klant van Basic-Fit ontving in december een e-mail over een openstaande betaling, die hij via een link in de e-mail heeft voldaan. In januari kreeg hij echter opnieuw een e-mail dat de betalingen niet waren ontvangen, waarna hij een betalingsbewijs heeft gestuurd. Basic-Fit gaf aan dat het bedrag niet kon worden gevonden omdat de betaling via Global-Collect was gedaan, en verwees de klant naar Global-Collect voor terugbetaling, terwijl het bedrag nog steeds openstond bij Basic-Fit.

Mijn Klacht:

In december een e-mail ontvangen van Basic-Fit dat er nog een betaling openstond. Deze heb ik voldaan via een link in de betreffende e-mail.
Vervolgens kreeg ik in januari weer een e-mail dat al mijn betalingen niet waren voldaan. Hierop een e-mail gestuurd met een betalingsbewijs. Ook vanwege het hoge bedrag, ik had namelijk per 01-02-2016 het contract opgezegd.
Na weken wachten, eindelijk een e-mail terug: ze kunnen het bedrag niet vinden omdat ik het met Global-Collect heb voldaan. Ik moet contact opnemen met Global-Collect zodat zij mij het bedrag terug kunnen storten. Ook blijft het bedrag openstaan bij Basic-Fit.
Hoe is dit mogelijk? Basic-Fit is toch zelf een samenwerking aangegaan met Global-Collect? En biedt hun leden aan om via een link openstaande lidgelden te betalen?
Daaruit mogen leden er toch vanuit gaan dat wanneer zij deze link gebruiken,dit ook betrouwbaar is? Het lijkt mij dan ook logischer dat Basic-Fit zelf contact opneemt met Global-Collect om deze betaling te achterhalen.

Ook begin ik mij nu af te vragen of al mijn andere betalingen dan wel aangekomen zijn.

Daarnaast vraag ik mij af, waarom het zolang duren moet voordat de klantenservice van Basic-Fit antwoord geeft via de e-mail.

Gewenste Oplossing:

Ik wens dat Basic-Fit zelf op zoek gaat samen met Global-Collect om deze betaling boven water te halen, en het bedrag wat zij menen nog van mij te moeten ontvangen, verwijderen. Ze kunnen immers hun klanten niet duperen door deze een link aan te bieden welke blijkbaar niet betrouwbaar genoeg is.

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 10 maart 2016 om 15:54 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Anne,

Bedankt voor je bericht.

Het bedrag van €17,99 dat jij hebt betaald via de link is inmiddels verwerkt in ons systeem. Er staat nu nog een bedrag open van €54.72:

€17,99 oktober
€17,99 november
€18,74 januari

Jouw einddatum is inderdaad 1-2-2016. Het openstaande bedrag moet echter nog wel betaald worden.

Met vriendelijke groet,

Dustin van Basic-Fit

a.veenstra

Heeft op 10 maart 2016 om 20:00 geantwoord

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Hoi Dustin,

Ik heb in december een rekening betaald van € 53,97, en geen € 17,99. Kun je me vertellen waar dat bedrag dan gebleven is? Daarvan heb ik namelijk ook een afschrift naar de klantenservice gestuurd.

Vriendelijke groeten,

Anne Veenstra

Bericht van Basic Fit

10 jaren geleden - Beste Anne, Bedankt voor je reactie. Ik heb je betaalbewijs van 53,97 gevonden en verwerkt. Er blijft dan nog een bedrag open van €0.75. Dit hoef jij niet te betalen. Alles is zo in orde. Mijn excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Dustin van Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM