Klacht: betaling achterstand

op 15 juni 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Ik heb mij in juli 2015 aangemeld als nieuwe lid, maar heb nooit het overeenkomst gekregen en melding van u kunt binnen 14 dagen gebruik maken van annuleringstermijn. Nu is het nog een jaar bijna voorbij en krijg ik vandaag op 15-06-2016 een brief die op
10 -06-2015 is verzonden , dat ik een bedrag van 183,93 euro binnen vijf dagen moet betalen en die vijf dagen zijn al voorbij. Het mooiste is dat ik nooit een herinnering heb gekregen of zo iets en in de brief is er vermeld dat ik eerder correspondentie over kreeg waarom vermeldt basic fit dat terwijl dat niet waar is??. Ik kan wel bewijzen dat ik niets hebt gehad daarover.wat ik wel heb gekregen voor het laatst op 10-11-2015 waren felicitaties op mijn verjaardag en na die tijd heb ik niets meer gekregen tot nu toe waarom? Is basic fit mijn vergeten. En dat heel boel reclames kan sportschool wel sturen en een herinnering niet omdat dat te veel moeite kost? En de bij ben ik een paar keer een van jullie medewerker tegen gekomen in de coffeeshop en hij kende mijn heel goed en zegt niets tegen mijn. Leuke medewerkers hebben jullie trouwens die in coffeeshop zitten en daarna gaan werken want heb zelf mee gemaakt hoor. Ik weet het dan Basic fit een sportschool is en ik wil de sportschool daarom op de hoogte brengen dat de principes van fair play zou sportschool niet alleen op het school moeten toepassen maar vooral op het kantoor waar sportschool oneerlijke praktijk uitvoerd aan zijn cliënt. Ik vind het dan dat een nadelig voor de cliënt is en het is ook zo logisch. Ik ben van mening dat het gebruik van deze praktijk aan de klanten,standaard bij basic fit is!!! Maar dit is toch een belangrijke winst voor het bedrijf. Sportschool gaat mijn nou niet bedriegen, en ik zal ook de anderen waarschuwen over dat vreemde organisatie die door basic fit uitgevoerd wordt.
Bovendien wat ik wel als standaard vind dat je minimaal herinnering van 14 dagen krijgt. Of is dat er verkeerd?
Basic fit is een bedrijf dat actief is op de grens van de wet. Het gebruik te maken van de kennis en het consumentenvertrouwen in de namen SCHOOL.
Ophouden om basic fit diensten te gebruiken of niet naar sportschool gaan, automatisch kreeg ik geen reclame aanbiedingen via e-mail.

Men mag niet vergeten dat de maandelijkse vergoeding nog steeds geldig is.
Het is dus begrijpelijk dat sportschool mij informeert per e-mail of per post dat de achterstand bij de betaling voor de maand december plaatsvindt!
En wat heeft sportschool gedaan ?
basic fit heeft standaard mijn pasje geblokkeerd zo dat ik niet meer binnen mag.
Op deze basis,ben ik van mening dat basic fit geen recht heeft om eventuele vergoedingen van mijn te vragen voor de maanden waarin ik geen gebruik van kon maken.
Daarnaast vermeldt de sportschool ook dat als ik niet op tijd betaal of afdoende reageer ben ik in verzuim en als basic fit mijn niet op tijd hebben laten weten over de achterstand.hoe noemt u dat?? Is dat er geen verzuim?? Het kan ook anders genoemd worden, als nadelig voor de cliënt.een fraude.Is dat vriendelijke manier om met de klanten mee om te gaan?? Of zie ik dat allemaal verkeerd?? Het lijkt me wel allemaal zo logisch.wat ik ben er geen klein kindje meer.
En daarbij als ik een overeenkomst met jullie heb afgesloten waarom heb ik die niet?? Ook als dat elektrisch is, moeten jullie toch een kopie van hebben?? Ik wil dat overeenkomst zien dat verzoek ik vriendelijk van basic fit. En de bij wil ik ook opzeggen want zo meteen is er een jaar voorbij en ik zit er weer vast.

Als basic fit zijn excuses gaat aanbieden voor zijn oneerlijkheid aan de klant en als ik geen lid meer ben van Basic fit.
Ik heb het idee dat ik een slachtoffer ben.
Bovendien stel ik volgende voor :
Dat basic fit gaat kijken wanneer ik voor het laatst geweest ben en dat betaal ik het en de rest vanwege wat?? Als ik geen gebruik van heb gemaakt??En jullie hebben mijn eens niet laten weten dat ik een achterstand bij jullie heb.
Ik eis dat deze klacht op de forum komt te staan zo dat anderen dat ook kunnen lezen want ik vertel 100% de waarheid, waar jullie zelf ook bewust van zijn alleen jullie willen/kunnen geen gelijk geven waarom??

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 16 juni 2016 om 09:58 geantwoord

Beste Marcin,

Bedankt voor je bericht.

Jij hebt je op 24-7-2015 ingeschreven voor een jaarlidmaatschap met maandelijkse betaling. Ik heb dit bericht als opzegging gebruikt en jouw lidmaatschap stopt op 1-8-2016.

Uiteraard heb jij een betalingsverplichting. Wij hebben rond 15-4-2016 en 8-6-2016 een aanmaning gestuurd. Daar jij een jaarlidmaatschap hebt maakt het niet uit of je komt sporten of niet. Als er een bedrag open staat kan je niet sporten. Zodra jij alles hebt betaald kan dit wel weer.

Vriendelijk toch dringend verzoek ik je de betaling zo snel mogelijk te betalen voordat wij het uit handen geven aan het incassobureau.

Dustin van Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door max1992