Klacht: Betaling

Loes90 op 24 januari 2017 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Basic Fit has resolved this complaint
Klacht opgelost op 24 januari 2017
Reactie van het bedrijf:

Beste Marloes, Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat het zo gelopen is. Wij hebben jouw betaling inderdaad gevonden, wij hebben jouw betaling nu verwerkt op jouw lidmaatschap. Jouw betaling is tot en met januari dit jaar....

Bedrijf Basic Fit
Categorie Sportclub/-school
Status Opgelost
Datum 24 januari 2017

Na telefonisch overleg met de klantenservice heeft de klant op 19 januari een openstaand bedrag in één keer betaald om incasso te voorkomen. Het probleem ontstond doordat de automatische incasso niet meer werd afgeschreven en de klant niet op de hoogte was van correspondentie, die naar een oud adres was gestuurd. De klant heeft meerdere keren contact opgenomen met Basic Fit over deze kwestie.

Mijn Klacht:

Donderdag 19 januari, na telefonisch overleg met een medewerker van de klantenservice, een openstaand bedrag in een keer betaald zodat dit niet bij incasso kwam te liggen.

Dit openstaande bedrag is ontstaan nadat mijn automatische incasso niet meer werd afgeschreven en ik hier zelf achter kwam en contact heb opgenomen met basic fit.
Zij geven aan dat er per post contact contact is opgenomen, ik kwam er achter dat deze op mijn oude woonadres staat dus dit is mijn “fout” dat ik dit niet heb gewijzigd.
Er zouden verschillende mailtjes naar mij zijn verzonden, deze heb ik niet ontvangen. En dan verteld t vrouwtje van de klantenservice dat er óók nog sms’jes zijn verstuurd, deze heb ik al helemaal niet ontvangen.

Om even duidelijk te zijn, ik heb verschillende keren contact gehad met basic fit, wat begon op 19 januari. De medewerker van die dag verteld mij als ik het volledige bedrag in een keer betaal komt het niet bij het incassobureau te liggen, natuurlijk wil ik dit voorkomen dus betaal ik het volledige bedrag in een keer.

Op dinsdag 24 januari krijg ik een email van incassobureau over een openstaand bedrag. Dat terwijl het niet naar het incassobureau verstuurd zou worden!
Ik neem contact op met basic fit en blijkt dat het lidnr verkeerd is vermeld bij het betalen van het volledige bedrag, dit bedrag kunnen ze wel terug vinden dus dit bedrag wordt van de incassokosten afgetrokken!!

Nu moet ik nog incassokosten gaan betalen, terwijl ik netjes volgens afspraak het volledige bedrag in een keer heb betaald om incassokosten te voorkomen.
Belachelijk!

Incassokosten konden mij nog niet verteld worden daarvoor moet ik morgen contact opnemen met het incassobureau…. Mijn telefoon rekening is onderhand net zo hoog als het openstaande bedrag wat betaald moest worden door alle telefoontjes à 1 euro per gesprek….

Gewenste Oplossing:

Dat ik de incassokosten niet hoef te betalen, niet omdat mij het om het geld gaat maar om het feit dat mij wordt beloofd dat er geen incassokosten worden verrekend als ik het volledige bedrag in een keer betaal..

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 24 januari 2017 om 14:04 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM