Klacht: Betalen zonder het te kunnen gebruiken

op 05 november 2017 over Youfone in de categorie Alles-in-1, Mobiele Telefonie

Ik heb een onbeperkt abonnement genomen bij youphone wat later een ‘fub-abbonnement ‘bleek te zijn. Dit houd in dat je in plaats van ern onbeprekt abonnement een abbonnement met een beperkt aantal GB hebt. In het buitenland is dit nog minder als binnen nederland. Ik zag hiervan al een klacht van voorbij komen dus ik heb me hier vervolgens bij neergelegd. Gezien het feit ik hier niks meer aan kan veranderen ondanks ik het er nogsteeds niet mee eens ben.

Sinds ik dit abonnement heb zijn de volgende zaken voorgedaan;

1. Mijn internet deed het compleet niet terwijl ik vol bereik had. Dit gebeurde toen ik in Engeland, Tilbury was. Ik heb toen gebeld en het is gelukkig opgelost, wel heb ik toen niet kunnen werken omdat ik hiervoor tijdens mijn werktijd moest bellen omdat de klantenservice niet bereikbaar is. Dit heeft me in totaal 3 uur geduurd voordat het was opgelost.
De fout lag hier in het netwerk en was stopgezet in deze omgeving. Nadat de mevrouw met wie ik heb gesproken heeft gebeld met KPN zelf wat ook heel lang duurde voordat zij doorkwam, is dit opgelost.
(Ik had een hele lieve mevrouw aan de telefoon die overuren voor mij maakte wat ik even wil toevoegen aan dit stukje)

2. Toen ik in helsingborg, zweden was deed mijn internet het ook niet terwijl ik toen ook vol bereik had. Helaas was de klantenservice niet bereikbaar en heb ik die dag zonder internet moeten doen.

3. Een maand geleden (september) had ik een extra bundel afgesloten zodat ik toch iets meer internet ter beschrikking had in totaal had ik toen 6GB. Deze maand (oktober) heb ik dit weer gedaan. Hier komt de fout, dus bundel is nooit in gegaan. Ik had ineens 7.5 GB vanuit mijn ‘onbeperkte’ abbonnement, waar ook niks over verteld is dat dit meer is geworden. Daarbij had ik dus een bundel van 2 GB gekocht. Deze bundel kan ineens niet meer gebruikt worden in het buitenland wat betekend (omdat ik momenteel stage heb en niet in Nederland ben) dat ik niks aan deze bundel heb en dat deze niet geactiveerd mag worden. Ik heb hier 13 euro voor betaald maar heb er vervolgens geen gebruik van kunnen en mogen maken terwijl dit nergens aangeven staat dat dit niet mag gebruikt worden buiten nederland.

Ik heb hierover gebeld (na 25 minuten werd er eindelijk opgenomen, daar gaat mijn pauze weer) en zij heeft dit zo uitgelegd.

Het moraal van dit verhaal is dus dat ik 13 euro betaald heb voor een bundel van 2 GB die ik niet mag gebruiken. Dit staat nergens aangegeven. Ik vroeg of ik deze bundel dan kon terugtrekken omdat ik heb niet kan gebruiken maar dat gaat schijnbaar niet.

Toch wil ik graag dit geld terug.

Mede omdat ze zei dat ik 7 euro per 1GB moet betalen om de rest van de maand nog wel gebruik te kunnen maken. Ik ben het hier zeker NIET mee eens. Toch heb ik ja gezegt omdat ik voor verslagen soms internet nodig heb en dit hier niet aanwegzig is.

Ik ben tevreden als er eindelijk duidelijk word gemaakt hoeveel GB ik nou heb zowel binnen als buiten nederland(los van elkaar). En daarna de 13 euro word terug gestort.
Daarbij wil ik een sms ontvangen op het moment dat het internet daadwerkelijk word afgesloten met de reden erbij en niet alleen een waarschuwing bij 3 GB. En tot slot wil ik een lijst met alle regels ontvangen. Die op dit moment gelden en als er daarvan iets veranderd wil ik die ook ontvangen.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 10 november 2017 om 09:08 geantwoord