Klacht: Betalen factuur

op 09 juli 2016 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

In mei kreeg ik opeens een smsje; u bent 100 euro over uw bundel heen dus u kunt niet meer internetten. Ik dacht vreemd, ik heb toch niets anders gebruikt dan normaal?
Voorgaande jaren kreeg je een sms als je bijna je data hebt verbruikt en nu heb ik niets ontvangen. Pas op het moment dat ik er 100 euro boven zat.
Ik vond het vreemd dat het op het moment niet geblokkeerd wordt als je er überhaupt overheen gaat.
Ik kreeg de factuur en ben direct gaan bellen naar Vodafone, dat ik het vreemd vind dat ik er 100 euro overheen zit, omdat ik normaal maar maximaal 4 euro er boven zit.
Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd, wat bij nog meer frustratie opleverde.
Uiteindelijk werd ik geholpen en de meneer zei we treffen een regeling u betaald 60% en wij 40%. ik gaf met enige tegenzin akkoord. Daarna dacht ik, dit is wel lekker makkelijk geld verdienen, voor een service die totaal niet verleend is.
Ik maak de fout toch niet om mij op de hoogte te stellen?
Op de site staat onder de missie “De beste beleving voor onze klanten en de beste geïntegreerde oplossingen”. Nou bij mij is die goede beleving op dit moment ver te zoeken en de oplossing is ook wel erg gemakkelijk.

Uiteindelijk moet vodafone geld vangen en dan kunnen ze wel vier keer een smsje sturen dat er nog een rekening open staat en als ik het niet betaal dat mijn telefoon dan wordt geblokkeerd. Dan denk ik ‘had me maar 4 keer een sms gestuurd op het moment dat ik het limiet bijna naderen’.
Als ze geld moeten vangen dan zijn ze wel alert. De beleving van de klant staat hierbij totaal niet centraal. Super fijn dat mijn telefoon nu geblokkeerd is en ik totaal geen kant op kan.

Ik betaal altijd netjes mijn facturen. Als ik opeens een rekening terug boek en contact met jullie opneem, dan moet er bij jullie toch ook een lampje gaan branden?

Als er een betere regeling wordt getroffen en ze mij vanaf nu af aan wel op de hoogte stellen als het limiet bijna is bereikt. Anders zit ik in de toekomst met hetzelfde probleem.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Marleen Bouwman