Klacht: Betaalde service nooit ontvangen

op 10 juni 2016 over Easyjet in de categorie Vliegmaatschappij

Beste heer/mevrouw,

In de weekend van 28 mei – 30 mei 2016 ben ik heen en weer gevlogen naar London South-End Airport met Easyjet. Ik had enkel handbagage mee.Thuis was de handbagage twee keer afgemeten om zeker te weten dat het mijn handbagage niet te groot was (56 x 45 x 25).

Op de terugweg werd mij gevraagd of ik mijn handbagage kon plaatsen in het handbage afmetingen rek om te controleren of mijn bagage niet te groot was. Mijn handbagage had ik eerst staand in het rek gezet. De vrouw wijsde mij erop dat mijn handbagage er liggend in moest. Dit deed ik vervolgens. Mijn koffer ging het rek in, maar raakte de bodem van het rek niet. Ik vroeg de vrouw of mijn handbagage er verder in moest duwen of dat dit goed genoeg was. De vrouw antwoordde met ‘You better be pushing.’. De toon stond mij niet aan, maar ik duwde mijn handbagage een stukje door totdat ik iets hoorde kraken. Een stuk plastic was gebroken. Zonder iets te zeggen of hulp te bieden zei de vrouw vervolgens ’45 pounds please.’. Ik vroeg nog of dit serieus was, aangezien mijn koffer vast zat in het rek. Omdat ik absoluut geen zin had om in discussie te gaan met iemand die duidelijk niet haar dag had, was ik naar de balie bij de gate gelopen om te betalen.

Ik werd naar verschillende gates gestuurd, omdat niemand wist waar ik moest betalen, aangezien er maar twee medewerkers waren en zij al druk waren met het scannen van de boarding passes voor de vlucht terug naar Amsterdam. Uiteindelijk werd ik geholpen door een vrouw. Nadat ik had betaald, adviseerde zij mij dat mijn bagage in het ruim moet, want de tas was ten slotte te groot en dit was de reden waarom ik extra moest betalen. Ik moest hierna naast de gate wachten tot mijn bagage werd opgehaald. Dus dit deed ik. Na 10 minuten werd ik benaderd door weer een ander persoon, deze vertelde mij dat ik moest opschieten en in de rij voor het vliegtuig moest gaan staan.
Niemand was mijn bagage meer komen halen. Ik heb mijn bagage uiteindelijk meegenomen als handbagage en in het ruim boven de zitplaatsen moeten plaatsen. Op de toegevoegde bon is te zien dat ik heb betaald voor baggage hold, die ik nooit heb gekregen

Ikzelf weet dat door het gewicht van mijn handbagage, deze niet soepel in het rek was gevallen. Om vervolgens grof te behandeld worden is niet fijn. Maar dat mij erna wordt verteld dat ik moet betalen voor het plaatsen van mijn bagage in het ruim en deze vervolgens nooit in het ruim wordt geplaatst, is geheel oneerlijk. Ik vraag mezelf hierdoor af waarom ik eigenlijk die 45 pond heb moeten betalen. Het was handbagage.

Ik kijk uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groeten,

Mia Kalajdzic

£45,- compensatie

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Easyjet

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Easyjet nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MiaKalajdzic