Klacht: Betaalde bestelling wordt achtergehouden

op 22 mei 2016 over Bonprix in de categorie Kledingwinkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Meer dan een maand geleden plaatste ik een bestelling bij Bon Prix. Zij stuurde me een mail om te zeggen dat ze mijn bestelling niet wilde sturen door een ouder openstaand bedrag. Hiervoor stuurde ze me door naar Contentia. Na 2 pogingen tot contact reageerde Contentia niet. Via Bon Prix was het dan wel gelukt om betalingsgegevens te krijgen. Na ontvangst van deze gegevens heb ik meteen betaald, want ik wou zsm mijn bestelling kunnen ontvangen.

Na enkele weken over en weer mailen met Bon Prix bleek dat mijn openstaande bedrag nog steeds niet betaald was. Ik bekeek de betalingsgegevens nog een keer en blijkbaar heeft Contentia mij een rekening doen betalen van een naamgenoot uit een andere provincie van over de 100 euro!!!

Ik heb hiervoor meerdere malen contact opgenomen met Contentia, maar die reageert niet. Bon Prix blijft mijn bestelling achterhouden (die overigens wel al betaald is) en stuurt me van het kastje naar de muur.

Gewenste Oplossing:

Het zou mooi zijn dat ofwel mijn bestelling aankomt en de foutief betaalde rekening rechtgezet wordt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bonprix over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Bonprix in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bonprix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bonprix

Heeft op 23 mei 2016 om 09:51 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Lindsay,

Op 22 september 2011 heb je een bestelling met overschrijving geplaatst ten bedrag van € 101,64. Je hebt 14 dagen de tijd het verschuldgide bedrag te voldoen.
Op 11 oktober 2011 hebben wij een retourzending van € 34,85 verwerkt. Het openstaand saldo was toen € 66,79.
Door het uitblijven van het verschuldigde bedrag zijn er op 20 februari 2012
€ 34,03 aanmaningskosen aan je dossier toegevoegd.
Op 18 april 2016 heb je een ebstelling met Mister Cash geplaatst ten bedrage van € 19,99. Deze bestelling werd geannuleerd. En het bedrag van € 19,99 werd verrekend met het openstaand bedrag.
Het actuele openstaand saldo bedraagt € 80,83.
Helaas heb ik geen betaling terug kunnen vinden.

Indien je betaalt hebt, nodig ik je uit een kopie van je rekeningafschrift aan ons te sturen. Dit kan via ons e-mailadres: sociale.netwerken@service-bonprix.nl of per post naar het volgende adres:

bonprix
BP 20010
7700 Moeskroen

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Het team van bonprix.

Heeft op 23 mei 2016 om 10:20 geantwoord

Beste,

Waar zit dan de 127,90€ die ik in april betaald heb aan Contentia op jullie aanraden? Ik heb dat betalingsbewijs op vraag van jullie al eens naar jullie gestuurd en toen werd ik ook al van het kastje naar de muur gestuurd (net zoals nu)

Op 11 mei kreeg ik deze mail van jullie: Daarom vraag ik u vriendelijk om een beetje geduld te hebben. Ik zie op uw rekeningafschrift dat het geld wel naar Contentia overgemaakt werd en als de openstaande vorderingen volledig zijn voldaan zult u geen verdere problemen om opnieuw te kunnen bestellen.

Waarom vragen jullie nu om het bedrag te betalen als jullie eerder beweerde dat jullie konden zien dat ik betaald had? In alle mails die ik van jullie ontvangen spreken jullie elkaar tegen.

Op 18 april stuurde jullie: Ik kan mij voorstellen dat u deze bestelling graag wenst, vandaar dat ik u
voorstel om zo spoedig mogelijk kontakt met hen op te nemen. Hierbij
vindt u de gegevens => Hierin is helemaal geen sprake van een geannuleerde bestelling!

Met vriendelijke groeten

Alle klachten die gemeld zijn door Lin_83