Klacht: Betaald maar niets ontvangen

op 15 april 2017 over Sisow.nl in de categorie Financiële hulpverlening

Op 26 maart j.l. een nonstopplayer besteld en betaald via Sisow, maar tot nu toe geen product ontvangen.

Eis mijn betaalde Euro 89,- teruggestort.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Sisow.nl over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Sisow.nl in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Frans H.

3 jaren geleden - Ik zit nog steeds te wachten op enige reactie en in ieder geval terugbetaling van hetgeen van mij gestolen is. ( Euro 89) Is er iemand die aan deze zaak werkt of is het net zo nep als de koper die kennelijk vele mensen heeft bedrogen!!

Reactie van de melder van de klacht Frans H.

1 jaar geleden - Na twee jaren nog steeds geen reactie ontvangen. Ik eis nog steeds mijn Euro 89,- terug.

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Sisow.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Sisow.nl

Heeft op 16 juli 2019 om 09:13 geantwoord

Sisow is een betaalprovider die betaaldiensten verzorgt voor webshops (zoals bijvoorbeeld betalingen middels iDEAL e.d.).

Consumenten kunnen bestellen op een website van een webshop, die haar betalingsverkeer laat verwerken door Sisow. Deze betalingen verlopen via de tussenrekening “Stichting Derdengelden Sisow” aan de betreffende webshop.
Sisow is als betaalprovider juridisch geen partij in de koopovereenkomst tussen de consument en de webshop en heeft dus ook geen mogelijkheid om een bedrag retour te storten.
De webshop-eigenaar dient dit bedrag zelf retour te storten en dat kan verlopen via het systeem van Sisow. U begrijpt dat deze gelden niet in het bezit zijn van Sisow, maar (terug-) gestort moeten worden door de betreffende webshop.
De webshop is verantwoordelijk voor de levering of terugbetaling en de consument krijgt dus de terugbetaling van de webshop, waarbij Sisow deze kan verwerken als de webshop de betreffende gelden wil terugstorten naar de consument.

Sisow begrijpt dat het voor u als consument enorm vervelend is, dat u geen informatie ontvangt inzake de levering of terugbetaling van de webshop. Sisow heeft echter geen juridische middelen om levering of terugbetaling af te dwingen.

Aangezien uw klacht twee jaar geleden is ingediend raden wij u aan alsnog aangifte te doen bij de politie. Wij hebben destijds de samenwerking met de webshop direct beëindigd. Wij betreuren de gang van zaken, maar hebben helaas ook geen mogelijkheden om hierin verdere stappen te ondernemen.

Heeft op 16 juli 2019 om 16:38 geantwoord

Wel heel simpel geredeneerd. Als klant dicht je o.a. Sisow een bepaald hoeveelheid vertrouwen toe, maar hier ben ik dus echt in teleurgesteld. Destemeer omdat ik twee jaar lang geen enkele reactie van Sisow heb gehad.
Betalen via Sisow zal dus voor mij niet meer gebeuren.

Alle klachten die gemeld zijn door Frans H.