Klacht: Betaald, geen levering, geen terugbetaling

Viktoria79 op 06 januari 2020 over Wish in de categorie Internetshops - Gadgets

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

26 oktober 2019 heb ik een bestelling gedaan voor €24,17.
Zonder enige waarschuwing van Wish is mijn bestelling onterecht geannuleerd, omdat mijn betaling niet gelukt zou zijn. Echter, het geld is 26 oktober van mijn rekening afgeschreven (afschrift toegestuurd).

Ik moest van hun klantenservicemedewerker Sharon mijn bank bellen of het geld echt afgeschreven was. Dit heb ik gedaan.
ABN-Amro heeft bevestigd dat het geld van mijn rekening afgeschreven was. Dit heb ik diezelfde dag nog (13-11) teruggekoppeld naar Wish inclusief nogmaals een screenshot van mijn betaling.

17 november mailde Sharon mij dat ik dan maar contact moest opnemen met de klantenservice van Klarna. Ook dit heb ik gedaan! 3 december kreeg ik hun reactie (bijlage toegestuurd).
Mr. Edon Boletini van de Sofort GmbH Service Center (Klarna) bevestigde dat mijn betaling naar ContextLogic B.V.Wish goed gegaan is.
Hij schreef dat de reactietijd van de overdracht van de TAN tijdens de iDeal betaling was overschreden, waardoor mijn bank de transactie niet bevestigde, maar de betaling zelf was wel gelukt.
Ik moest van Klarna weer contact opnemen met Wish met een kopie van mijn bankafschrijving. Omdat mijn betaling rechtstreeks naar Wish was overgemaakt, konden alleen zij zelf dit mij terugbetalen.

Reactie van Klantenservice Klarna:
I checked the proof of payment and could notice, that the payment went to ContextLogig B.V.

In this case the response time of transmitting the TAN was exceeded and your bank did not the transaction. Because of this we did not this transaction as being successful to the merchant.

Please contact the merchant directly. Because of the fact you pay directly to the merchants’ account, only he can refund you the money after this has been credited to his account.
Contact the support the merchant with a screenshot of your bank statement on which the debited amount and the reference are visible.

Dit verhaal inclusief screenshot van de mail van Klarna, heb ik 3 december naar Wish toegestuurd.

Vervolgend stuurt hun klantenservicemedewerker Chantal mij 6 december dezelfde email met precies hetzelfde verhaal als Sharon op 13 november om contact op te nemen met mijn bank, terwijl ik dit al gedaan heb!!!! Ik mocht van haar het hele riedeltje opnieuw beginnen!!!

Ik mailde ze daarna nog een keer op 7 december dat zowel ABN-Amro als Klarna hetzelfde zeggen: dat Wish mijn geld heeft!!!
Mijn iDeal betaling is NIET GEWEIGERD, alleen de transactie is blijkbaar niet bevestigd door de bank.

Hun antwoord 8 december was:
Vervelend dat het bedrag nog niet zichtbaar is op je rekening, echter zoals eerder vermeld wordt het binnen uiterlijk 15 werkdagen automatisch teruggeboekt naar de oorspronkelijke betaalmethode. Indien die periode verstreken is adviseren wij je contact op te nemen met je bank, in uw geval ABN AMRO.

In mijn antwoordmail van 8 december vroeg ik ze:
Binnen 15 dagen vanaf welke datum?
Wanneer is het bedrag precies teruggestort?
Ik vroeg om een bewijs van de terugboeking die ik kon doorsturen naar Abn-Amro, maar ik heb nooit meer een antwoord van hun gehad, terwijl ik ze nog 13 december en 2 januari om hetzelfde vroeg.

Tot de dag van vandaag heb ik het geld niet terug gehad!!!

Gewenste Oplossing:

Ik verwacht een terugbetaling van €24,17 op mijn rekening.
Daarnaast verwacht ik een vorm van compensatie voor de tijd en energie wat ik hierin gestopt heb zonder enige oplossing van hun kant, en ik wil rentevergoeding (voor de periode vanaf 26-10-2019 totdat het geld op mijn rekening staat) dat Context Logic gebruik maakt van mijn geld, zonder de bestelde goederen te leveren.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Wish

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Wish nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Viktoria79