Klacht: bestelling geplaatst en betaald met iDeal, Nespresso zegt niets te hebben ontvangen

op 01 augustus 2017 over Nespresso in de categorie Koffie

Daar ik niets meer hoor van Nespresso plaats ik mijn bericht hier.

Op 26 juli jl. plaatste ik een bestelling bij Nespresso via hun website, logde in op mijn account en koos voor de betaaloptie iDeal. Omdat ik vervolgens geen bevestiging van mijn bestelling van Nespresso ontvang neem ik contact met hun op. Medewerkster Astrid (zij mogen geen achternamen doorgeven) vertelt mij geen bestelling te hebben ontvangen en zegt dat, wanneer zij het rekeningnummer intoetst in Google, zij daar de melding bij krijgt dat het om eventuele oplichting gaat. Zij adviseert mij de betaling te storneren. Dit gaat niet via mijn internetaccount, dus ik bel met de ABN AMRO Bank, die mij doorverwijst naar de Rabobank (daar de rekening van ontvanger daar worden aangehouden), die mij weer terug verwijst naar de ABN AMRO Bank, die mijn weer terug verwijst naar de Rabobank. Alle partijen zijn het in één ding met elkaar eens, ik moet aangifte doen van oplichting. Ik ben een halve dag verder zonder antwoord en ga zelf op onderzoek uit omdat iets zegt dat dit niet klopt. Ik plaats mijn klacht op klacht.nl en naar aanleiding daarvan krijg ik van ABN AMRO een antwoord waar ik wat mee kan.

ABN AMRO schrijft:
De reden is dat uw betaling niet rechtstreeks naar de webshop is gegaan maar naar een zgn Payment Service Provider in uw geval Ingenico in Brussel. De webshop Nespresso Nedeland ontvangt haar betalingen via deze zgn. PSP.

Wat kunnen wij u adviseren?
Zoekt u nogmaals contact met Nespresso en stuurt u daarbij een screenshot van uw betaling mee. Dit is uw bewijs van betaling en Nespresso kan daarmee informeren bij Ingenico waar de betaling is gebleven. Wij zien dat u op 3-9-2016 op dezelfde manier een bestelling heeft geplaatst, als u die ontvangen heeft zal het niet gaan om oplichting maar een misverstand.

Een misverstand? Ik sta op het punt aangifte te doen. Hoe kan Astrid zeggen dat ze het rekeningnummer geeft Gegoogled en dat er mogelijk sprake is van oplichting? Het is het rekeningnummer van ingenico… een bedrijf dat de ontvangen betalingen via de webwinkel voor Nespresso verwerkt. Het kost mij slechts 5 dagen uit te vinden hoe het iDeal betaalsysteem werkt en via welke PSP Nespresso haar betalingen ontvangt. Hoe kan ik door Astrid en Maliek gebeld worden over een betaling, terwijl zij het betaalsysteem niet eens kennen?

Gezien bovenstaande verwacht ik het door mij betaalde bedrag omgaand terug op mijn rekening. Nieuwe koffiecups haal ik in het vervolg gewoon bij AH en jumbo. U kunt mijn account na terugbetaling van het ten onrechte ontvangen bedrag, verwijderen uit uw systeem. Een bevestiging zie ik graag tegemoet.

Met vriendelijke groeten,
Mildrid Nieraeth

Wanneer het door mij betaalde bedrag á € 37,50 wordt teruggestort.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Nespresso

Reactie van de melder van de klacht Mildrid

2 weken geleden - Ik ben op 2 augustus gebeld door Nespresso. Excuses dat zij niet op de hoogte zijn van het betaalsysteem (dat werkt met Ingenico als tussendienst). Of ik nog even mijn bestelling wil doorgeven, dan kunnen zij hem alsnog versturen. Nou... dat dacht ik niet. Ik haal mijn koffiecups wel in de supermarkt van een ander merk.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Nespresso nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mildrid