Klacht: Bestelling annuleren zonder kosten en graag snel

alin.ka op 03 maart 2018 over Brugman Keukens en Badkamers in de categorie Keukenleveranciers

Mijn vrouw en ik bezochten onlangs Brugman in Amsterdam (Arena) en bestelden graag de keuken vanaf daar. Dit was ons tweede bezoek in 5 jaar. Onze keuken van het bestaande appartement is van Brugman. We waren tevreden met de kwaliteit. Nu we op zoek waren naar een nieuwe keuken omdat we van plan waren een nieuw huis te kopen, gingen we rechtstreeks naar Brugman zonder ergens op af te gaan kijken. Onze bedoelingen was duidelijk.
Sinds een paar weken geleden kwamen we erachter dat we geen hypotheek kunnen krijgen voor een huis waarvoor we wel hebben getekend, zelfs als onze financieel adviseur anders had nagedacht. Dat mijn vrouw uit de VS komt, was het grootste probleem voor de banken / financiële instellingen.
We nemen onmiddellijk contact op met Ralph Zwirs, de manager van de afdeling, om ons te helpen de bestelling te annuleren. We dachten dat de annulering geen probleem zou zijn, in dergelijke problematische omstandigheden voor ons. Destijds waren we niet ver gegaan met het bevel, zodat Brugman geen problemen had gehad om het te annuleren. We hebben de ‘GO’ nog niet gegeven voor de bestelling, omdat we niet definitief waren met de apparaten en met het ontwerp van de keuken. Maar de heer Zwirs toonde niet veel menselijk besef in zo’n moeilijke omstandigheid voor ons. Hij stuurde de kwestie door naar de juridische afdeling. We konden het niet geloven. Ik vraag me af waarom? Heeft Brugman enige schade tijdens dit proces gehad?
We zijn verwoest van de hele situatie. Ten eerste omdat de nationaliteit van mijn vrouw de banken tegen onze verzoeken verzetten en bovendien maakt de heer Zwirs, die zelf vader is, de situatie moeilijker voor ons gezin (met kleine kind). We hebben contact opgenomen met andere medewerkers van dezelfde afdeling van Brugman en ze waren zeer verrast dat de heer Zwirs deze richting had gekozen, toen de situatie van Brugman helemaal niet moeilijk was. De bestelling bevond zich in een zeer vroeg stadium.
Zoals ik al eerder zei, gingen we naar Brugman zonder elders te zoeken vanwege onze eerdere ervaring 5 jaar geleden. Nou, na deze recente ervaring, kun je begrijpen wat er gaande is in onze gedachten.
Is het mogelijk dat u ons zou kunnen helpen dit op te lossen? Is het mogelijk om contact op te nemen met de juridische afdeling om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen? Het is ongemakkelijk voor ons om niet te lang te weten wat de uitkomst van dit probleem zal zijn. We verlaten mogelijk Nederland en wonen in de VS

Graag het probleem te laten verdwijnen zonder verdere straf. We zijn bereid dat Brugman de aanbetaling van € 500 te laten houden. Is het mogelijk dat u ons zou kunnen helpen dit op te lossen? Is het mogelijk om contact op te nemen met de juridische afdeling om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen?

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Brugman Keukens en Badkamers over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Brugman Keukens en Badkamers in behandeling genomen

Bericht van Brugman Keukens en Badkamers

4 jaren geleden - Beste meneer Kaftira, Wij gaan intern kijken wat we voor u kunnen betekenen. U verneemt zo spoedig mogelijk van ons. Met vriendelijke groet, Inge Brouwer - Brugman Keukens & Badkamers

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Brugman Keukens en Badkamers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Brugman Keukens en Badkamers

Heeft op 05 april 2018 om 12:52 geantwoord

Beste meneer Kaftira,

Wij hebben u in maart bericht dat de keuken die u heeft aangekocht bij Brugman is geannuleerd volgens uw voorwaarden. Daarom sluiten wij deze melding nu af. Indien u in de toekomst nog vragen heeft vernemen wij dit graag van u.

Inge Brouwer - Brugman Keukens Badkamers

Alle klachten die gemeld zijn door