Mijn Klacht:
Ik heb het volgende dossier over mijn ernstige klachten over Best Air opgebouwd,
1)Vorig jaar februari/maart 2023 ben ik zo stom geweest om een overeenkomst te tekenen, bij het bezoek van 2 personen (ik lees dat dit bij meer mensen zo gebeurd, staan ze toch ‘sterker’ om je te overtuigen (er zat een mevrouw bij die wist van niets maar was zogenaamd een stagiaire).
Een opdracht tekenen, wat ik eigenlijk nooit doe zonder er een paar dagen over na te denken. EN IK HEB WEL € 13.000,- BETAALD !!
2) Vooraf had ik al bewust gebeld en gemaild met het kantoor, dat hun bezoek geen zin zou hebben, als de buitenunit op een dakterras in een appartementencomplex niet aan de nieuwe scherpe wettelijke eisen van 2021 zou kunnen voldoen (waar het heel gevoelig ligt en de op grens met de buren het geluid niet meer dan 40 Db mag bedragen.
3) Toen heb ik na enkele weken het bedrijf Bestair al gebeld (telefonisch zeer slecht bereikbaar) en toen meteen een e-mail gestuurd (e-mails zijn rechtsgeldig!) met het verzoek, dat ik de overeenkomst door de misleidende informatie per direct wilde ontbinden!!
-Omdat ik het echt niet aandurfde, omdat ik zeker last zou krijgen met de buren en de verhuurder.
-Maar geen enkele inhoudelijke reactie op mijn e-mail.
4)Daarna nog vele herhalende e-mails verzonden, WAAROP IK OOK (te triest en onbeschoft voor woorden) NOOIT EEN (INHOUDELIJKE) REACTIE HEB ONTVANGEN.
5)Alleen wel telefoontjes door een jongedame, om een afspraak te maken voor plaatsing.
-Welke ik uiteraard verwees naar mijn vele onbeantwoorde e-mails aan Best-Air voor ontbinding van de overeenkomst, omdat de max. aantal Db’s van 40-Db op de grens met de buren nooit gehaald zou kunnen worden.
Waarop ze antwoorde dat de buitenunit bij maximaal vermogen 36 Db zou produceren.
5)Waarop ik zei, dat het volgens mij onmogelijk was (wat later ook bleek bij navraag bij professionals), maar als het zo was zoals ze zei, dan zou er geen probleem kunnen ontstaan voor een geluidsoverschrijding op de grens met de buren.
6) Waarop ik vroeg of ze mij die gegevens door kon mailen.
-Haar antwoord was; ‘daar ga ik niet over’.
7)Waarop ik weer vroeg of ze dat dan aan de juiste afdeling kon vragen mij dat direct door te mailen… Nee, dat kon ze HEEL VREEMD GENOEG NIET.
8) Ik kreeg na dit maanden lange gedoe een heel slecht gevoel over dit bedrijf.
Het vertrouwen was inmiddels totaal weg.
Ik ging echt rekening houden dat ik wellicht bij een duister malafide bedrijf terecht was gekomen,
9) In december 2023 heb ik het hele dossier van ca. 35 pagina’s uitgeprint en met een bijgaande brief AANGETEKEND aan hun verstuurd.
-Waarin ik voorstelde 10% van mijn betaalde € 13.000,- in te houden, met het verzoek de rest van mijn betaling aan mij terug te storten, zodat ik dit eindelijk zou kunnen afsluiten.
-NA RUIM 2 MAANDEN nog geen enkele reactie. Schofterig gewoon, dat is toch gewoon puur onbeschoft ‘crimineel’ gedrag.
10) Ik ga nu weer contact opnemen met mijn rechtsbijstandsverzekering.
ÉÉN DING IS ZEKER, IK LAAT DIT BEDRIJF (dit roept bij mij namelijk echt alle schijn op van een ‘crimineel’ bedrijf) HIER ZEKER NIET ZOMAAR MEE WEGKOMEN.
-Dan zou ik € 13.000,- kwijt zijn en niets hebben.
-€ 13.000,- is voor mij héél veel geld… en dat zou dan nu foetsie zijn..
met alle ellende met dit bedrijf waar ik al ruim een jaar meezit.
Gewenste Oplossing:
Zoals ik in de uitgebreide beschrijving van mijn klacht al noem bij punt
9) -Waarin ik voorstelde 10% van mijn betaalde € 13.000,- in te houden,
met het verzoek de rest van mijn betaling per omgaande aan mij terug te storten,
zodat ik, naar ik enorm hoop, dit eindelijk zou kunnen afsluiten.