Klacht: Beschadigingen tijdens levering IKEAXPO

op 13 juni 2018 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Begin april hebben wij een aantal meubelen besteld bij IKEA en gekozen voor bezorging. Wij hebben net een nieuw huis en het leek ons handig de meubelen door de bezorger direct naar de eerste verdieping te laten bezorgen.
Op 17 april was het zover, de nieuwe meubelen zouden bezorgd worden! Helaas ging het verkeerd vanaf het moment dat we de deur voor de bezorgers (van XPO) open deden.
Er werd al direct gezegd dat ze niet naar de eerste verdieping wilden, ondanks dat de website van IKEA aangeeft dat er tot de vierde verdieping bezorgd wordt.
Vervolgens werd alles op een lompe manier naar de woonkamer gesleept, waarbij er behoorlijke beschadigingen zijn gemaakt aan de (vlak daarvoor behangen en geschilderde) muur in de gang.
De onzorgvuldigheid van deze bezorgers bleek ook wel uit de beschadigingen op meerdere plekken in de kartonnen verpakkingen van de meubelen.
Toen we bij de bezorgers aangaven dat er beschadigingen waren gemaakt aan de muur, werd dat gewoon ontkent en werden we onbeschoft te woord gestaan. Volgens de bezorgers konden we toch niet bewijzen dat zij de muur beschadigd hadden.
In eerste instantie wilden we niet tekenen voor de levering, maar de bezorgers gaven (wederom op botte wijze) aan dat ze dan alles weer mee zouden nemen. Wij wilden niet het risico lopen dat er op de terugweg nog meer beschadigd zou worden, dus hebben we toch maar getekend en daarna direct contact met IKEA opgenomen.

IKEA reageerde in eerste instantie heel vriendelijk en stuurde ons direct een mail met uitleg hoe we een klacht konden indienen.
Nadat we dit gedaan hadden, kregen we eerst geen reactie, dus op 9 mei hebben we telefonisch contact opgenomen. Toen bleek dat de zaak in behandeling was en de transporteur ons de week daarna zou bellen om een oplossing te zoeken.

De week daarna hebben we niets van de transporteur gehoord. Wel heeft IKEA contact met ons opgenomen om te vragen of er contact was geweest. IKEA gaf toen aan dat ze erachteraan zouden gaan bij de transporteur.
Vanaf dit moment hebben we niets meer gehoord.

Op 5 juni hebben we geprobeerd telefonisch contact op te nemen met IKEA. Na ruim een half uur in de wachtrij, hebben we dit maar opgegeven. Met maar 100 belminuten per maand gaat het hard op deze manier. Direct hierop hebben we een mail gestuurd met de vraag hoe de zaken ervoor staan en een dringend verzoek met een oplossing te komen.

Tot op heden, 13 juni (bijna 2 maanden na de bezorging), hebben we wederom niets van IKEA of XPO gehoord. Het is jammer dat we ons genoodzaakt voelen het nu via klacht.nl te spelen. Helaas heeft deze ervaring wel consequenties voor ons hiervoor zo positieve beeld van IKEA.

Wij willen dat IKEA de touwtjes in handen neemt wat betreft transporteur XPO. Wij hoeven geen contact met XPO, aangezien wij een aankoop hebben gedaan bij IKEA en niet bij XPO. Wij verwachten dat IKEA op korte termijn met een definitieve oplossing komt. In ieder geval willen een vergoeding van de bezorgkosten van de waardeloze bezorgservice. Verder willen wij een schadevergoeding voor de aangerichte schade aan onze zeer recent afgewerkte muur in de gang. Hopelijk neemt IKEA daarbij ook de enorme hoeveelheid tijd en telefoonkosten mee die ons dit gekost heeft.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door rofl996