Klacht: Beschadiging zwenkarm van caravan

op 16 april 2017 over Obelink Winterswijk in de categorie Internetshops - Camping & Outdoor

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In 2010 heb ik een nieuwe caravan gekocht bij Obelink. Deze is t/m 2015 daar in onderhoud geweest voor de Bovag-keuringen- en vochtmetingen.
Vorige maand (maart 2017) heb ik de caravan voor een onderhoudsbeurt naar een bedrijf in mijn woonplaats gebracht. (Scheelt een rit naar Winterswijk).
Dit bedrijf constateerde dat de draad van de naaf van de rechter zwenkarm beschadigd is. Zij hebben mij gelijk gebeld zodat ik het met eigen ogen kon zien en een foto ervan kon maken.

Heb contact opgenomen met Obelink maar daar beweren ze stellig dat hun monteurs het niet gedaan hebben! Deze beschadiging komt niet van een moer eraf draaien maar van het scheef erop draaien! Dat moet dus bij een van de onderhoudsbeurten bij Obelink gebeurd zijn. Zij wilden dat ik met de caravan naar Winterswijk kwam wat uiteraard niet ging omdat het onderstel uit elkaar lag.
(Wat zou er gezegd zijn als het wel had gekund??? Zij beweren toch al dat het niet hun schuld is!!!). De foto zegt genoeg!

Gewenste Oplossing:

Wanneer de kosten van deze reparatie à 720 euro door Obelink vergoed worden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Obelink Winterswijk over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Obelink Winterswijk in behandeling genomen

Bericht van Obelink Winterswijk

4 maanden geleden - Geachte heer Van Alphen, Wij gebruiken bij de asmoeren uitsluitend een momentsleutel. Wij zijn dan ook van mening dat de schade 2 jaar geleden niet bij door ons is veroorzaakt. Door de caravan niet bij ons maar elders te laten onderhouden hebben we ook geen mogelijkheid om bijvoorbeeld uit coulance de reparatie uit te voeren tegen een aangepast tarief. We vinden het nogmaals spijtig te horen dat u extra kosten heeft moeten maken, maar we hebben verder geen mogelijkheden om u tegemoet te komen aangezien de reparatie reeds is uitgevoerd. Met vriendelijke groet, Team Obelink

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Obelink Winterswijk een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Obelink Winterswijk

Heeft op 18 april 2017 om 09:08 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Heeft op 18 april 2017 om 10:11 geantwoord

De moment sleutel heeft hier niets mee te maken! Het aandraaien moet zowiezo gebeuren met een momentsleutel ! Maar de moer is er al bij montage scheef opgedraaid door Obelink.
Obelink komt ook niet met een oplossing voor het probleem en laat het gewoon hierbij... ze maken een fout en lossen het niet op.

Bericht van Obelink Winterswijk

4 maanden geleden - Geachte heer Van Alphen, De asmoer wordt er eerst met de hand opgedraaid en daarna pas met de momentsleutel, het is niet mogelijk deze er scheef op te draaien. In onze ogen wordt door de bevindingen van het bedrijf waar u nu de caravan in onderhoud heeft al snel met een beschuldigende vinger naar ons gewezen, maar er wordt voorbij gegaan aan de mogelijkheid dat bij dat bedrijf wellicht ook iets verkeerd gegaan zou kunnen zijn. Vanzelfsprekend blijft ons aanbod geldig om de klacht in onze werkplaats te beoordelen en het wellicht tegen een aangepast tarief te repareren, dus een oplossing van uw klacht behoort zeker tot de mogelijkheden. Echter kunnen wij onmogelijk akkoord gegaan met uw voorstel om €720,- te vergoeden, zeker ook omdat wij de klacht zelf niet hebben kunnen beoordelen. Met vriendelijke groet, Team Obelink

Reactie van de melder van de klacht 19klacht44

4 maanden geleden - Door mijn werkervaring als hoofd monteur bij Defensie kan ik u zeggen dat een moer van de as afdraaien nooit deze beschadiging kan geven; met de moer erop draaien wel! Bij het monteren met gebruik van b.v. een wringstaaf, een ratelsleutel of met een luchtmoer sleutel kan de moer scheef op de as komen. Het opdraaien is alleen gebeurd bij Obelink maar die maakt er een welles/nietes spelletje van. Caravan is inmiddels vakkundig van een nieuwe zwenkarm voorzien. Een beoordeling kan alleen op de gedemonteerde as (waar gelijk een foto van is gemaakt).

Reactie van de melder van de klacht 19klacht44

4 maanden geleden - Obelink biedt zelfs geen tegemoetkoming van de kosten aan!!! Waar mensen werken kunnen fouten worden gemaakt maar om dat toe te geven is te moeilijk!

Reactie van de melder van de klacht 19klacht44

3 maanden geleden - Het is nu 03 mei . En een oplossing va de kant van Obelink nog steeds niet gekregen.

Bericht van Obelink Winterswijk

3 maanden geleden - Geachte heer Van Alphen, Het spijt ons te moeten vernemen dat u zich niet kunt vinden in de door ons geboden oplossing. Wij gaan er echter ook vanuit dat u begrip heeft voor ons standpunt dat wij niet zonder de klacht met eigen ogen beoordeeld te hebben €720,- uitkeren. U bent ten alle tijden welkom met uw caravan in onze werkplaats, zodat onze monteurs de klacht kunnen beoordelen en samen met u naar een oplossing kunnen zoeken. Hopelijk bent u hiermee voldoende geïnformeerd, met vriendelijke groet Team Obelink

Alle klachten die gemeld zijn door 19klacht44