Klacht: Beschadigd briefje van €20,-

op 21 mei 2016 over HEMA in de categorie Warenhuizen

Bij een aankoop bij de Hema heb ik met een briefje van €50,- betaald. Als wisselgeld kreeg ik 2 briefjes van €20,- terug en muntgeld. De twee briefjes van €20,- werden mij dubbel gevouwen overhandigd en heb ik in mijn portemonnee gedaan. Een week later wilde ik iets contant betalen en kwam ik tot de conclusie dat een van de €20,- briefjes is beschadigd zoals ik ze van de Hema heb gekregen. Dit beschadigde briefje was doelbewust bij de Hema door de kassier verstopt tussen het anderen briefje. Het beschadigde briefje wordt nergens aangenomen of geaccepteerd in de winkels. Omdat het nummer niet geheel leesbaar is. Ik terug gegaan naar de Hema aangegeven bij de kassier. Zij verwees mij naar de klantenservice. Bij de klantenservice werd mij verteld dat het briefje nu mijn probleem is en dat zij er niets voor mij aan kunnen doen en dat ik naar de bank moet gaan met het briefje. Ook de bank kan niets voor mij doen behalve mij een formulier te geven welke ik moet invullen en moet opsturen in een envelop met het briefje. Er is mij geadviseerd dit geondertekend te doen eat mij €7,5,- kost + de kosten van een envelop. Ondertussen heeft het mij nu 2 uur gekost. En moet ik ook nog kosten gaan maken + tijd zodat ik de €20,- op mijn rekening gestort kan krijgen wat mij uiteindelijk €10,- heeft gekost + 3 uur van mijn tijd. Werkelijk gewoon te gek voor worden, het is gewoon crimineel gedrag! Dat de kassier mij doelbewust heeft opgezadeld met het briefje van €20,- welke blijkbaar te erg beschadigd is.

Ik zou het fijn vinden als ik het briefje van €20,- zou kunnen terugbrengen bij de Hema en dat zij mij een nieuwbriefje van €20,- zouden geven welke ik wel als betaal middel zou kunnen gebruiken.

Anderen oplossing zou zijn als ze mij een waarde/ te goed van de Hema geven van €50,- / €75,- of €100,- om mij enigszins te gemoed te komen van hun fout wat mij nu de nodigde tijd en frustraties kost, bovendien laat de Hema dan wel blijken er voor de klant te zijn.

Bovendien zou het personeel bewuster gemaakt kunnen worden waarmee ze bezig zijn en waarmee zij hun klant opzadelen door doelbewust dit briefje verstopt aan mij terug te geven als wisselgeld. Ook moet een klant bij de klantenservice niet afgewimpeld worden en hem eigenlijk vertellen dat dit nu gewoon zijn probleem is en dat hij of zij het maar zelf moet oplossen door naar de Bank te gaan.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over HEMA

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over HEMA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door NickyvdK