Mijn Klacht:
Ik heb onlangs geprobeerd een aankoop te retourneren, maar ben verschillende keren tegen de melding Oeps! Er is een fout opgetreden. Probeer het later nog eens aangelopen. Dit probleem houdt nu al een aantal dagen aan.
Ik heb gelezen dat ik niet de enige ben met dit probleem en dat het lijkt alsof Bershka het online retourneren bewust onmogelijk maakt voor klanten zonder account. Dit leidt tot de situatie waarin klanten gedwongen zijn naar een fysieke winkel te gaan om een retour te regelen, wat zowel oneerlijk als onpraktisch is.
Volgens artikel 6:230m van het Burgerlijk Wetboek hebben consumenten het recht om een overeenkomst op afstand te herroepen binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen. Door technische problemen, die het voor klanten onmogelijk maken om de retourprocedure online te voltooien, worden we onterecht van dit recht beroofd.
Gewenste Oplossing:
Ik wil daarom eisen dat deze technische problemen met spoed worden opgelost en dat Bershka het online retourneren voor mensen zonder account mogelijk maakt. Daarnaast zou ik graag zien dat de klachtenprocedure op uw website verbeterd wordt, daar het momenteel onmogelijk is om een klacht in te dienen.
