Klacht: Beroep tegen gemaakt kosten in buitenland (abbonementskosten * 15)

op 15 februari 2018 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Ik ben 1 maand klant bij Youfone (na 18 jaar bij Vodafone te hebben gezeten) aangezien mijn werkgever mijn telefoon kosten vergoed, een nieuwe iphone heeft gegeven en ik wereldwijd oneindig data mag verbruiken + mag bellen.
Toch wilde ik mijn privé-nummer behouden, vandaar een goedkoop abbonement bij YouFone.

NOU > GOEDKOOP = DUURKOOP.

Voor een abbonement van 8 EUR hebben ze mij een factuur verstuurd van 135 EUR. Aan internet kosten die ik niet heb gebruikt.
Context: ik vermoed dat Instagram video\\\’s heeft aangestaan terwijl ik in Madrid was. Mijn verantwoordelijkheid.

Echter, ik claim en vind dat coorporate bedrijven (en al helemaal telecom aanbieders) de verantwoordelijkheid hebben om hun klanten te informeren als ze (onbewust) kosten maken.

Er is geen een communicatie geweest (email, sms, tel, oid) > tot een blokkade pas na 135 EUR? Factor 15 bijna tov mijn bescheiden abbonement.

Ik ben in principe als nieuwe klant bereid om heel lang bij hun te blijven, mijn abbonement te betalen terwijl ik toch geen gebruik maak van hun netwerk.

Daarvoor moeten we wel de eerste maand doorkomen. En ik ga geen 135 EUR betalen, ook niet de helft. Ik gebruik de telefoon niet. Dus ik principe wil ik best het dubbele, 3 dubbele of 4dubbele betalen van mijn abbonement. 8/16/24/32 maar dat is de max.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 16 februari 2018 om 09:31 geantwoord

Heeft op 11 april 2018 om 11:12 geantwoord

Na een maand hebben ze eindelijk contact gezocht.
We zijn er echter niet uitgekomen..
Ik vind het nog steeds een absurd verhaal (hun medewerkers ook), maar de financiele afdeling van Youfone blijft spelletjes spelen.
Persoonlijk vind ik dat ze daar een fout begaan, want ik denk oprecht dat ze het aan het verkeerde eind hebben. Dus vandaar dat ik niet akkoord ben gegaan met de geboden oplossing..

Alle klachten die gemeld zijn door RobinMadlener