Mijn Klacht:
Hieronder mijn mail aan Bergman Clinics die ik gestudeerd heb naar hun klacht afdeling:
In samenspraak met mijn fysio heeft mijn fysiotherapeut contact opgenomen met dokter Colen (orthopeed) , in verband met de voorgeschreven proprioceptieve oefeningen die dokter Colen aangaf in zijn brief voor mijn herstel
(na een zware auto ongeval)
De oefeningen die dokter Colen heeft geadviseerd komen niet overeen met de bevindingen van de fysiotherapeut. Gezien de aard van mijn letsel aan mijn enkel/voet, is ze van mening dat ik niet goed begeleid was in mijn herstel.
Door het advies van dokter Colen om gewoon door te lopen zijn mijn klachten verergerd aan mijn enkel/voet en knie.
Daarnaast zijn de klachten aan mijn knie en meniscus verergerd. Hiervoor ben ik nu door mijn huisarts doorverwezen voor een MRI.
In het gesprek tussen mijn fysio en dokter Colen, heeft mijn fysiotherapeut aangedrongen dat mijn enkelvoet eerst rust nodig heeft en een Airwalker als hulpmiddel te gebruiken zoals reeds was voorgeschreven in de verwijzingsbrief door Anatommie MC en Vifit. Omdat dokter Colen stellig tegen een airwalker is heeft ze ook gevraagd of hij een andere oplossing heeft.
Op aandringen van mij fysiotherapeut, heeft dokter Colen toch nog besloten dat ik in aanmerking komt voor een Airwalker.
Hierop heeft Dokter Colen een afspraak met mij gemaakt op 15 april die hij vervolgens heeft vergeten.
In de wachtruimte voor de receptioniste en anderen heeft hij mij de Airwalker gegeven met gebruiksaanwijzing met een geringe uitleg.
En vervolgens de afspraak van 23 april gecanceld en deze verzet naar 5 mei.
Het ging zo snel dat ik niet wist wat ik meemaakte en stond perplex en ging weg met de Airwalker onder mijn arm.
Thuis aangekomen, heb ik het even laten bezinken en besproken met vrienden en later met mijn fysiotherapeut.
Zoals u weet, was ik van plan om dokter Colen een nieuwe kans te geven na de onheuse bejegening om het nog een keer te proberen.
De afspraak van 23 was juist bedoeld om de manier hoe hij met mij omging uit te praten!
Na dit voorval met de Airwalker en zijn onheus bejegening en in overleg met derde ben ik tot conclusie gekomen, dat ik door een andere orthopeed verder geholpen wil worden, binnen uw organisatie.
Ik zie gaarne uw reactie tegemoet.
In plaats dat Berman Clinics met een oplossing kwam ben ik door mw. Benjamins van hun klacht afdeling terugverwezen naar mijn huisarts met de vermelding dat ze niets voor mij willen betekenen!! Terwijl Bergam clinics meerdere Orthopeden heeft landelijk!
Ik vind het schandalig hoe er met patiënten wordt omgegaan en dat dat de patiënt/cliënt bovenop de dupe hiervan wordt.
Indirect zeggen ze hiermee , we zijn van haar af en schuiven het probleem weg.
Gewenste Oplossing:
Dat ik gehoord wordt en ik op een fatsoenlijke manier verder wordt geholpen door een serieuze orthopeed binnen de organisatie.