Klacht: benedenmaatse service

op 24 april 2017 over Hertz in de categorie Autoverhuur

– Van 4 tot 17 maart 2017 huurde ik een wagen bij Hertz vanaf Johannesburg OR Tambo luchthaven, en dit via Cardelmar
Het betrof een lichte terreinwagen : Nissan Qashqai

– Op 7 maart reed ik in Matatiele mijn rechter voorband stuk.
– Toen ik het resevewiel wilde monteren, bleek het een thuiskomertje.
– Toch gemonteerd en meteen naar dichtbijzijnde bandencentrale gereden. (+/- 1 km)
– In de bandencentrale was geen identieke band zoals de gescheurde aanwezig.
– Contact opgenomen met Hertz.
– Voorstel Hertz : met tijdelijk reservewiel doorrijden ofwel naar Durban (325 km of +/- 5 à 6 uur rijden) ofwel naar Johannesburg (750 Km of 9 à 10 uur rijden)
– Daar het instructieboekje vermeld dat met het tijdelijk reserwewiel 1. niet sneller dan 80 km per uur mag rijden 2. geen obstakels mag nemen (veel wegen in Zuid Afika zijn in erbarmelijke en onvoorspelbare staat) enz… Stelden wij (de uitbater van de bandencentrale en mijzelf) een alternatief voor, de band vervangen door een soortgelijke band van een ander merk. Het antwoord van Hertz was negatief.
– Daar wij noch Johannesburg, noch Durban in het vooruitzicht hadden; zonder reservewiel en wegen vol potholes (diepe putten in het wegdek) besloot ik toch de generische band te laten plaatsen. PRIJS : 1800 RND / +/- € 133
– Terug in Johannesburg, mijn klacht in verband met de Hertz service geformuleerd, waar men repliceerde dat ingeval er een kapotte band is, er steeds, via Herz een vervangband geleverd wordt. Mijn klacht zou verder onderzocht worden en ik zou rapport krijgen van het resultaat. (heb mijn faktuur voor vervanging band afgegeven bij aflevering wagen)
– Het rapport beperkte zich tot het aanrekenen van een nieuwe band, als onderdeel van de eindafrekening. PRIJS : 2314 RND/ +/- € 171
– Bij nazicht van mijn kredietkaartuittreksel was de aangerekende som onderverdeeld in 2 afzonderlijke bedragen die samen wel identiek waren aan de eindsom.
– Mail hieromtrent gestuurd naar Hertz SA met vraag om uitleg i.v.m deze splitsing, daar ik mijn kredietkaartuittreksel moet doormailen voor mijn verzekering . Geen antwoord ontvangen
– Te vervangen band van Hertz door verzekering van Cardelmar terugbetaald.

– Gelet op al deze feiten is de service van Hertz ondermaats. Een land als Zuid Afrika, waar afstanden groot zijn, veel wegen in slechte staat. Dat men hier een lichte terreinwagen aflevert zonder volwaardig reservewiel is werkelijk laakbaar. Dat men geen servicepunten heeft binnen een redelijke afstand had ik niet verwacht van een internationaal gereputeerd bedrijf. Dat de communicatie rapport zich enkel beperkt tot het aanrekenen van een nieuwe band is tevens een gebrek aan klantvriendelijkheid. Uiteindelijk heeft mij deze slechte service een extra van 1880 RND gekost.

– Uiteindelijk nog een toetje voor mensen die niet met “onbeperkt aantal kilometers” huren. Op de eindafrekening van Hertz stonden mijn aantal gereden kilometers genoteerd : 10371 km op een periode van 14 dagen. Het voertuig werd opgehaald met kilometerstand 15443 en terug ingeleverd met kilometerstand 25814. Op de faktuur van de bandvervanging in Matatiele staat de kilomerstand vermeld op datum van 7 maart : 23199 Km. Dit houd in dat ik tussen 4 en 7 maart een afstand van 7756 km reed, Johannesburg naar Matatiele +/- 700 km. Ik had gelukkig “onbeperkt aantal kilometers”, zo niet zou mijn afrekening met 7000 x een aantal eurocent een nachtmerrie geweest zijn, en dit zonder communicatie (!)

bij een gedeeltelijke vergoeding

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Hertz

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Hertz nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hertz in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door marcq