Klacht: benadering dochter op traject heerlen – schin op geul 14.00 op dinsdag 27-06-2017

op 27 juni 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

onze dochter van 15 jaar kon helaas niet inchecken heeft het een paar keer geprobeerd maar het lukte niet ook uitchecken in Heerlen lukte niet.Ze heeft er verder niet over nagedacht en is vanmiddag ook weer in Heerlen ingestapt , ze werd gecontroleerd maar de conductrice kon niet zien dat ze een jaarabonnement op haar ov chip had staan .
Ze kreeg een boete en de ov chip werd meteen in beslag genomen.( contact gehad met klantenservice arrivia en hier gaven ze aan dat het niet de normale gang van zaken was om de kaart in beslag te nemen)
Omdat ze ook geen id bij zich had werd er gedreigd met de politie en mocht ze niet in schin op geul uitstappen in eerste instantie.
Ze raakte in paniek en ze hebben haar toch maar laten uitstappen , alle gegevens gevraagd, heeft ze ook gegeven.
Postcode wist ze niet uit haar hoofd ( onze dochter zit op een praktijkschool en onthoud niet alles , wij zijn al heel blij dat ze moeiteloos zo kon reizen ) De conductrice had ook de moeite kunnen nemen om naar ons te bellen , ik snap dat het druk is en dat het allemaal aparte gevallen zijn ,maar een kind zo overstuur uit de trein zien stappen heb ik nog nooit meegemaakt .Op een kind van 15 maakt het woord politie heel veel indruk.Het klopt dat ze een geldig bewijs moeten hebben maar ze had de pech dat de kaart kapot was gegaan De mannelijke collega wat erbij was is begripvoller geweest!!
Normaal zou je een boete krijgen voor zwartrijden en een boete omdat je je id niet bij je hebt maar ze mogen niet je chipkaart in beslag nemen. Nu hebben we heel veel moeite moeten doen om het kaartnummer te achterhalen , te blokkeren en een nieuwe kaart aan te vragen.

gewoon begrip voor de situatie.
Niet elke puber is hetzelfde en heeft kwalijke bedoelingen!!

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 27 juni 2017 om 16:16 geantwoord

Beste Bergje15,

Niet leuk om te lezen dat je dochter een boete heeft ontvangen omdat in- en uitchecken niet lukte. Begrijpelijk dat je hiervan baalt.

Als je het niet eens bent met het voorlopig proces-verbaal kun je uiteraard bezwaar indienen. Doe dit binnen 7 dagen, gerekend vanaf de dag van overtreding. Als je het niet eens bent met het voorlopig proces-verbaal, maak dan wel het bedrag over. Zo voorkom je onnodige verhoging van het boetebedrag. Krijg je gelijk, dan wordt het bedrag dat je al hebt overgemaakt weer op je rekening teruggestort.

Je kunt via het contactformulier op onze website bezwaar maken https://www.arriva.nl/limburg/service-contact/contact-opnemen.htm. Vermeld in het bericht duidelijk waarom je de boete onterecht vindt. Bij stap 3 van het formulier kies je voor het onderwerp ‘bezwaar boete’ en wordt er naar alle benodigde gegevens gevraagd. Je dient een kopie van de identiteitsbewijs van je dochter, een kopie van het voorlopig proces-verbaal en een kopie van je OV-chipkaart als 1 document bij te voegen. In dit geval kun je uitleggen dat deze door de steward is ingenomen.

Excuses voor het ervaren ongemak die je dochter heeft gehad vandaag. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: https://bit.ly/

^LH
Arriva Webcareteam