Klacht: slechte communicatie, geen antwoorden, uitvoeren pressie en onbehoorlijk en intimiderend gedrag van de administratie

op 18 oktober 2019 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

1. Wij hadden vele jaren een ISDN-2 centrale die prima werkte.
2. Op 16 augustus kregen wij een brief van Belcentrale men gefaseerd lijnen ging afsluiten “U krijgt 1 week voordat uw lijnen aan de beurt zijn een herinnering per brief.
3. Er werd door uw vertegenwoordiger, de heer Nick Dijker, voor 11 september 16.00uur een afspraak gemaakt om alles wat wij wensten door te spreken.
4. Op vrijdagmiddag 6 september werden onze telefoonlijnen, zonder aankondiging van Belcentrale, abrupt afgesloten.
5. Op vrijdagavond en in het weekend was Belcentrale onbereikbaar, en wij konden niet bellen of gebeld worden.
6. Op maandagmorgen heb ik de heer Nick Dijker gebeld op zijn 06-
7. De heer Dijker begreep de noodzaak tot snel handelen, hij had echter zelf afspraken en vond een collega, Wouter Jansen, bereid om op dezelfde dag, om 11.30uur, bij ons op kantoor te komen.
8. De heer Jansen melde zich op genoemde tijd op kantoor waar ook onze directeur bij het gesprek aanwezig was. Voor de duidelijkheid wij hadden nog steeds geen werkende telefoonlijnen!
9. De situatie van onze panden en de aanwezige aansluitingen werden grondig met de heer Jansen doorgesproken en aangetekend. Als optie stelde de heer Jansen nog voor om één of meerdere camera’s aan te sluiten zodat wij onze oprijlanen visueel konden monitoren via onze computerschermen of eventueel een mobiele telefoon. Dit leek ons een goed voorstel.
10. Alles werd doorgesproken en er werd besloten 3 vaste toestellen te installeren en daarnaast een aantal draagbare toestellen die wij dan van kantoor mee konden nemen in de werkplaatsen. Hierover is duidelijk gecommuniceerd omdat ieder toestel maandelijks een bedrag kostte, desondanks besloten wij toch om behalve het basisstation ook nog daarmee verbonden toestellen in de werkplaatsen te plaatsen.
11. Ook de optie voor mobiele telefonie is besproken, er is echter overeengekomen dat we de huidige abonnementen behouden en eventueel na afloop van deze overeenkomsten zouden beslissen of wij daarmee wel of niet zouden overgaan naar Belcentrale. De heer Jansen heeft het contract met KPN nog bekeken en concludeerde dat het een voor ons gunstige overeenkomst was die geen aanleiding gaf om nu over te stappen naar Belcentrale. Wij blijven dus de telefoniekosten aan KPN betalen en behouden ons nummer.
12. De heer Jansen maakte de overeenkomsten op…hij moest daarbij nog een keer bellen naar kantoor omdat hij met zijn tablet geen verbinding kon krijgen om zo de juiste contracten op te halen en in te voeren.

Zo ver de afspraken en de overeenkomsten.
Wij waren echter nog steeds niet bereikbaar, en de heer Jansen zou zich inzetten om dit grote probleem zo snel mogelijk op te laten lossen door de technische dienst van Belcentrale. Deze technische dienst moest mij vanzelfsprekend kunnen bereiken indien overleg nodig was….dus ik heb mijn 06-nummer opgeschreven zodat ik ook voor hen bereikbaar zou zijn.

Om 13.01 uur van dezelfde dag belde de medewerkers van Belcentrale mij op met de vraag om te controleren of de vaste lijn weer werkte. Daarna kreeg ik de volgende mail:
“Bedankt voor uw tijd zojuist aan de telefoon. U heeft aangegeven dat uw analoge lijn nu wel weer werkt. Wij hebben de portering op hold gezet totdat de nieuwe toestellen geïnstalleerd worden.
Mijn collega’s zullen later contact met u opnemen voor het inplannen van de installatie. Mocht de lijn in de tussentijd alsnog storing geven kunnen wij de nummers alsnog direct overschakelen naar voip. Daar kunnen wij een doorschakeling naar uw mobiele nummer op instellen zodat u daarop bereikbaar bent”.

Daarna vernamen wij niets meer totdat wij een mail van u ontvingen waarin u ons vroeg mobiele nummers uit te wisselen zodat u de abonnementen met de andere providers kon overzetten.
Dit is echter nooit de afspraak geweest en dus geen onderdeel van de overeenkomst.

Wij hopen dat hiermee nu een eind is gekomen aan de vervelende toonvorming en dreigende mailcorrespondentie. Wij zijn hiervan niet gediend!

Dat u de heer Jansen niet kunt bereiken lijkt me wel heel erg sterk. Wij hebben een kopie van deze mail naar hem verzonden.

OPLOSSING: Wij hopen nu dat de installatie spoedig en probleemloos kan worden geïnstalleerd en dat de relatie met de Belcentrale kan worden voortgezet op een wijze zoals gebruikelijk is in het bedrijfsleven.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door ORGEL44