Klacht: Belachtelijk hoge rekening voor MB-gebruik zoontje van 10 jaar

op 30 augustus 2017 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn zoontje van 10 heeft een ‘nood’-telefoon met een abonnement van Youfone van € 9,50 per maand. Hiervoor heeft hij 100 belminuten en 1000 Mb, waarvan hij bijna niets gebruikt.

Eind juli heeft hij hier op de bank een paar uurtjes Youtube filmpjes zitten kijken via de Wifi, zoals hij vaker doet. Blijkbaar is daarbij iets fout gegaan, want toen hij de volgende dag zijn telefoon aanzette kreeg hij een melding dat zijn internet was geblokkeerd ivm verbruik boven zijn bundel. Zijn Wifi stond toen nog steeds aan (staat standaard altijd aan, hij mag ook alleen thuis op internet), maar blijkbaar was daar dus iets fout gegaan.

Bij het sturen van de factuur bleek dat dat er een bedrag van maar liefst € 592,- werd berekend. Zo ongeveer 6 euro per minuut dat hij op Youtube had gezeten. Wij schrokken ons dood! En mijn zoontje ook!! Wwaarom was er niet eerder een blokkade gezet door Youfone, maar pas een dag later?
Na contact met de klantenservice (na bijna een half uur wachten) is er een verzoek ingediend voor coulance. Later ontvingen we een mail dat er maar liefst € 75,- (…) zou worden gecrediteerd. Nadat wij hierover onze teleurstelling hebben geuit (serieus… 6 euro per minuut/1 euro per 10 mb!!??) kregen wij opnieuw een mail dat zij verder niets voor ons konden betekenen en dat zij zoveel geld aan KPN moeten afdragen
(…). Enige verantwoordelijkheid door Youfone werd er verder niet genomen.

Tijdens het telefonisch contact met de klantenservice en in reactie op die laatste mail ook weer aangegeven dat dit voor ons een enorm bedrag is en dat wij dit echt niet kunnen betalen. Reactie van Youfone is dat wij in 2 termijnen mogen betalen. Ook dit is 2x dik € 250,-, wederom een heel hoog bedrag. Inmiddels hadden wij een bedrag van € 92,- betaald, het apart afgeschreven bedrag van € 500,- hadden wij gestorneerd. Wij hebben voorgesteld nog eens € 125,- bovenop die € 92,- te betalen en daarna nog 3 maal € 100,-.
Ook dit werd door het stugge Youfone afgewezen. Zij willen dat wij nu nog € 200,- betalen en vervolgens bij de factuur van september/oktober het restant van € 300,-. Daarna wordt de korting van € 75,- verrekend.

Gewenste Oplossing:

Wij zouden het kunnen waarderen dat Youfone ook een stukje verantwoordelijk zou nemen en de coulance zou verhogen. Blijkbaar heeft bij mijn zoontje de Wifi niet gewerkt (nooit eerder gebeurd, dus ik zou niet weten hoe), maar ik vind het belachelijk dat je de volgende dag pas een melding krijgt en er voor ons dus niets meer te redden viel.

Ook het bedrag van € 1,-/10 Mb staat in geen enkele verhouding tot het abonnement van € 9,50/1000 Mb.

Enige soepelheid in een betalingsregeling zou niet gek zijn. Ik denk dat wij een keurig voorstel hebben gedaan, maar de afwijzing met reden dat dit 'wettelijk niet is toegestaan' is volgens mij niet eens waar.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 01 september 2017 om 16:41 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Heeft op 01 september 2017 om 17:04 geantwoord

Het grootste probleem vinden wij dat er geen soepelheid is in de betalingsregeling. 300 euro per maand is voor ons gewoon niet haalbaar.
Wij hebben een voor ons haalbaar, en volgens ons zeer redelijk, voorstel gedaan, maar dat werd meteen afgewezen.

Alle klachten die gemeld zijn door Iloon74