Klacht: Belachelijke afrekening Oxxio en niet thuis geven

op 28 juli 2016 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Geachte mevrouw de Vries,

Helaas blijft de klantenservice, en dan met name de afdeling die dit soort regelt, behoorlijk achter met een juiste oplossing. Ik ben al 2 maanden bezig en wordt continu van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik heb als klant zijnde NIET gevraagd om een correctienota van 2015 naar 2016. Natuurlijk moet ik betalen wat er verbruikt is, maar onderstaand antwoord komt op mij over als een afdeling die geïrriteerd is en eigenlijk zegt: ‘mond houden en betalen’. Zo werkt het dus niet!

Wat u (waarschijnlijk het antwoord van de afdeling) aangeeft over hoger en lager is ook onzin. Een dal verbruik van bijna 6800! Kwh, slaat helemaal nergens op. Indien er wel op de juiste manier een afrekening is, heb ik een verbruik van 2015 naar 2016 van bij elkaar 4320 kwh.

De rekening van 2016 valt niet hoger uit, maar lager. De correctienota van 2015 naar 2016 valt hoger uit.

Is het nu zo een probleem om gewoon een juiste jaarafrekening te maken voor 2016? En dan pas de correctie nota weer opnieuw corrigeren. Ik heb inmiddels alle verhalen wel gehoord, maar Oxxio is bijzonder nalatig en weigert dus ook om gewoon het op de juiste manier af te handelen.

Ik kan nu niets doen i.v.m. vakantie, maar hoop eind augustus op een juiste verwerking, als wij terug zijn van vakantie. Wel heb ik inmiddels 2 instanties ingeschakeld met deze klacht en gelukkig nemen die deze klacht WEL serieus.

Ik hoop wel dat wat afgesproken is, blijft staan tot eind augustus en dat er dan, gericht, gekeken wordt naar hoe dit op te lossen. Ik zal naar een betalingsregeling moeten, maar alleen op basis van de juiste verrekeningen. Ik ben niet zo kinderachtig om via Social Media te gaan spelen, maar verwacht wel dat dit serieus wordt opgepakt en dat gebeurd nu niet in mijn beleving.

Juiste afrekening 2016 en dan pas juiste correctienota van 2015 naar 2016. Oxxio heeft meterstanden door elkaar gehaald, waardoor er nu verschrikkelijk moet worden bijbetaald. Harde bewijzen van de juiste meterstanden zijn er via Liander.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 29 juli 2016 om 13:16 geantwoord

Geachte heer Van der Kolk,

Bedankt voor je uitgebreide bericht aan ons. Jouw ontevredenheid is zeker begrijpelijk wanneer ik jouw kant van het verhaal lees. Allereerst daarvoor mijn verontschuldiging.

Jouw vraag heb ik aan onze facturatie afdeling voorgelegd om opnieuw, en dan vooral kritisch, naar de correcties te kijken. Nu lijkt het erop dat er eerder verkeerd is afgerekend dat er nu inderdaad gevraagd wordt om ineens dit flinke verschil bij te leggen.

Ik heb expliciet gevraagd om een heldere uitleg over het \\\'waarom\\\' en de vraag gesteld: waar komt dit ineens vandaan? Zodra ik hierop een bevredigend en begrijpelijk antwoord terugkrijg, zal ik je dit direct laten weten via dit kanaal.

Ik vertrouw er dan ook zeker op dat dit via deze weg voor het einde van augustus is opgehelderd.

Hannah
Webcare Oxxio

Heeft op 29 augustus 2016 om 15:27 geantwoord

inmiddels is het eind Augustus en er is werkelijk helemaal niets mee gedaan! Geen bericht, geen juiste jaar afrekening, niets dus. Hier was ik al bang voor na de eerdere ervaringen van de afgelopen 2 maanden!
Oxxio: geef de JUISTE jaarafrekening met de JUISTE standen van 2016!! En corrigeer dan de 'correctie' nota van 2015! Dus Klacht.nl: uw verwijzing op de klacht alszijnde 'opgelost' is niet correct. Er is helemaal nog NIETS OPGELOST.

Bericht van Oxxio

6 maanden geleden - Beste heer Van der Kolk, Aller eerst mijn verontschuldiging voor het uitblijven van een fantsoenlijk en definitief antwoord op jouw klacht. Dit is geheel mijn fout en heeft te maken met afwezigheid door omstandigheden. Graag geef ik je het antwoord door wat ik heb mogen ontvangen. Dit luidt als volgt: De meterstanden van 2016 waren in eerste instantie verkeerd om doorgegeven. De stand van 15621 kWh kwam zo op het Hoogtarief. Hierdoor is een correctie ontstaan op de jaarnota van 2015, omdat deze stand lager was dan de stand van 2015. Vervolgens bleek dat de standen waren omgedraaid, waardoor er een correctie is ontstaat voor de jaarnota van 2016. Hierbij is echter geen rekening gehouden met de (zo bleek) onterechte correctie over 2015. Natuurlijk kunnen wij dit wel weer corrigeren. Echter, de prijzen voor het verbruik zijn hetzelfde in 2015 en 2016. Dit houdt in dat wanneer wij corrigeren, het verschuiven van het verbruik is en het te betalen bedrag hetzelfde blijft. Bovenstaande blijft ons standpunt. Ik vertrouw erop dat de uitleg wel meer inzicht biedt. Met vriendelijke groet, Hannah

Alle klachten die gemeld zijn door Erwin van der Kolk