Klacht: Belachelijk te veel betaalt

op 13 juni 2016 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

We kregen een paar week terug een brief van jullie 4 stuks voor en achterzijde dat wij maar even 1800 euro moesten betalen of het werd die datum van de rekening geschreven en die is inmiddels betaalt maar ik ben info wezen zoeken via mensen via internet site en tot de conclusie gekomen dat je dat niet eens in een jaar verbruikt en daar komt ons maand bedrag nog eens 12 keer bij want die heb je toch al betaalt dan komt er een bedrag uit wat je uit eindelijk hebt betaal en dat gaat nergens over ik vind dit heel schandalig.

Dat we hier op een normale manier uit kunnen komen want ze zien zelf ook wel dat dit niet klopt en ik vind dat jullie ons tegemoet kunnen komen want als je na gaat stel voorbeeld! Ik betaal aan oxxio 100 euro in de maand dat is 1200 in een jaar en dan komt de brief dat je 1800 euro nog moet betalen dus alles bij elkaar wordt 3000 euro dat is toch absurt dit was een voorbeeld want ik betaal meer als dat

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 14 juni 2016 om 09:03 geantwoord

Beste Rachelle,

Hartelijk bedankt voor het kenbaar maken van je onvrede. Ik begrijp volkomen dat je geschrokken bent en duidelijkheid wenst. Om die reden geef ik je graag meer uitleg.

Op je jaarnota van 14 mei 2016 brengen we je inderdaad een bedrag in rekening van 1812,59 euro, inclusief de termijn van juni à 276,00 euro. Een aanzienlijk bedrag, wat vooral veroorzaakt wordt door een hoog gasverbruik. De standen die we gehanteerd hebben van 18-04-2016 zijn echter werkelijk en zelf door jou aan ons doorgegeven. Hier kan ik dus niets aan wijzigen. Wat mij echter wel direct opvalt is dat we geen werkelijke beginstanden op 06-05-2015 van je hebben. We waren dus genoodzaakt deze te schatten en de kans bestaat dat deze schatting te laag was. In dat geval is er dan dus nu een hoger verbruik in rekening gebracht.

Als de beginstanden (wij hebben 80665 m3 en 40715 + 41873 KwH gehanteerd) inderdaad afwijken heb ik daar een bewijs voor nodig, bijvoorbeeld aan de hand van gegevens die je makelaar/woningbouwvereninging op een officieel formulier heeft genoteerd). Zonder dit bewijs kan ik niets. Het is immers ook je eigen verantwoordelijkheid bij een verhuizing de standen aan ons door te geven.

Ik vind het uiteraard heel vervelend dat je met deze bijbetaling geconfronteerd wordt. Bij een bewijs van de beginstanden, kunnen we dan ook overgaan tot een correctie van de jaarnota. Mocht je in staat zijn dit bewijs aan te leveren, zie ik dat uiteraard graag tegemoet.

Adriaan, Oxxio Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Preciouse devine