Klacht: Belachelijk hoge kosten voor buitenlandbetaling!!!

op 15 september 2018 over ING in de categorie Banken

Ik heb een bedrag van 300 euro overgemaakt naar Algerije en zie net dat daarvoor maar liefst 56 euro extra is afgeschreven van mijn rekening. 6 euro is begrijpelijk, maar nog 50 euro aan correspondentiekosten!!! Echt belachelijk hoog. Geen waarschuwing gekregen tijdens het overmaken en ik ben dit ook niet gewend. Ik doe wel vaker betalingen naar het buitenland. Wij hebben thuis 8 betaalrekeningen bij de ING, maar dit is voor mij echt reden om op zoek te gaan naar een andere bank! Als ik trouwens op de site van de ING kijk staat Algerije niet eens in de lijst dus ook helemaal niet transparant. Schandalig gewoon en mijn hele weekend verpest… Volgende keer Western Union, is sneller en goedkoper

Als ik de 50 euro terug krijg op mijn rekening

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 15 september 2018 om 10:26 geantwoord

Hallo.

Ik kan mij voorstellen dat dit zeer vervelend is.

Deze kosten kun je van te voren berekenen op onze site.
https:www.ing.nlparticulierbetalenbuitenlandbuitenland-betalingbereken-kosten-buitenlandbetaling.html

Het spijt mij dat dit als een verrassing komt. Ook via een andere bank zullen soortgelijke kosten in rekening worden gebracht.
In de regel zijn de hoogste kosten de kosten voor de ontvangende bank.

Vriendelijke groet,
Margreet
ING Webcare.

Heeft op 15 september 2018 om 13:15 geantwoord

ING heeft mij gewoon genaid €56 betalen voor een transactie van €300 vind ik belachelijk en dat is gewoon diefstal.
Bij Western Union kost maar €20.
Sinds 20 jaar Mijn vrouw en ik en mijn drie kinderen hebben rekening bij ING.
Ik ben iemand met principe als jullie zo met jullie klanten omgaan dan ga ik liever naar een andere bank die reel tarieven hebben.

Alle klachten die gemeld zijn door Redouane76