Klacht: Belachelijk!!

op 14 oktober 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vanmorgen om 6.17 kom ik aan bij de bushalte waar de bus zou vertrekken om 6.21. Bus kwam te vroeg en kwam tegelijk met mij aan. Ik heb staan zwaaien met mijn OV kaart maar de bus reed me gewoon voorbij. Vervolgen de bus die om 6.45 zou komen kwam niet! De bus hierna wel maar deze ging naar station Dordrecht terwijl ik normal vanaf Zwijndrecht vertrek. Dit vond ik ook geen probleem een trein is een trein zou je zeggen. Snel mijn kaart opgewaardeerd, ingecheckt en ik kon eindelijk op temperatuur komen. Op Rotterdam Centraal aangekomen had ik nog 1 minuut overstap tijd dus ben naar de trein gerend. Wat er toen gebeurde bij het uitchecken vond ik ongelofelijk!! Ik had een boete omdat ik niet bij NS was ingecheckt maar bij Arriva! Poortjes gaan alleen open met een ov kaart dat is ook gebeurd. Ik begreep dat je in Dordrecht incheckt op Arriva dat je op Rotterdam Centraal uit moet checken en dan weer in moet checken! Dit staat nergens aangegeven. Misschien kunnen jullie je ook voorstellen dat ik moest rennen voor de trein als ik nog enigzins op tijd aan wilde komen op mijn werk! Waar kan ik het boete bedrag terug krijgen??

Gewenste Oplossing:

Excuses, en boete bedrag terug!

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 16 oktober 2016 om 09:06 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Wendy,

Spijtig om te lezen dat de bus je voorbij is gereden bij de halte en dat je een boete hebt ontvangen omdat je verkeerd was ingecheckt. Begrijpelijk dat je hiervan baalt.

Ik heb je klacht over de bus die is doorgereden intern doorgereden in de regio. Je klacht wordt daar verder uitgezocht en besproken. Tevens geef je aan dat je een boete hebt ontvangen omdat je was ingecheckt bij Arriva ipv NS. Hieruit maak ik op dat je een boete hebt ontvangen van NS. Als je het niet eens bent met je boete geef ik je het advies om bezwaar in te dienen bij NS. Als je overstapt op een andere vervoerder moet je inderdaad uitchecken bij Arriva en opnieuw inchecken bij de andere vervoerder in dat geval NS.

Excuses voor al het ervaren ongemak die je hebt gehad.

Met vriendelijke groet,
^LH
Arriva Webcareteam

Heeft op 19 oktober 2016 om 06:54 geantwoord

Beste Arriva,

Er is door jullie €10,00 van mijn kaart gehaald terwijl ik met de NS heb gereisd. De werkelijke reiskosten bij de NS heb ik met de NS verrekend en mijn €20,-boete heb ik van hun teruggekregen. Ik wil graag van jullie mijn €10,- terug.

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Beste Wendy, Dat de 10,00 euro saldo van jouw OV-chipkaart gehaald is komt omdat je het instaptarief betaald hebt. Maar omdat je niet met Arriva hebt gereisd is het instaptarief niet verrekend met de ritprijs. Je kunt hier: https://www.uitcheckgemist.nl/ in 3 stappen je saldo terugvragen. Het kan soms even duren voordat een rit zichtbaar is. In de meeste gevallen is een rit binnen 14 dagen zichtbaar. Met vriendelijke groet, ^MR Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Wendy19811

1 maand geleden - Super dank jullie wel!

Alle klachten die gemeld zijn door Wendy19811