Klacht: behandeling vermoedelijke diefstal

op 15 januari 2014 over Hornbach in de categorie Bouwmarkten

mijn klacht gaat over de behandeling van mijn man, die met een baal beukensnippers op zijn nek van 15 kilo, tijdelijk een sepia van €1.25 in zijn zak had geparkeerd, welke er zichtbaar uitstak. Overduidelijk niet met de bedoeling deze niet af te willen rekenen. Bij de kassa aankomend hebben we de zak snippers en nog wat schroeven afgerekend. Wat schetst mijn verbazing als ik zie dat mijn man, reeds bij de auto aangekomen, aangehouden wordt, en door 2 man gesommeerd wordt mee te komen. In eerste instantie begreep mijn man hier werkelijk niets van,totdat hij tot zijn grote schrik zich realiseerde dat hij de sepia nog in zijn zak had. Hij zei direct tegen de heren dat hij het straal vergeten was, en dat hij hoopte dat de heren begrepen dat dit zeker niet de bedoeling was, en zeker geen dief wilde zijn voor een sepia nota bene!Nee hoor, hij werd als een crimineel meegenomen door de 2 heren, door het personeel nagekeken met een veel betekende blik.Aangekomen bij het “kamertje”werd ik staande gehouden middels de arm van een van de heren, dat ik niet mee mocht. Deze raakt mij aan, waar ik niet van gediend ben, en wat ook zeer zeker niet mag!Uiteindelijk begreep de meneer die het verder afhandelde wel, en mijn man mocht gaan en kreeg nog een hand van degene. Mijn klacht gaat dus over de behandeling van mijn man en het feit dan ze hem niet voor de kassa aan hebben gesproken op het feit dat hij een sepia in zijn zak had, en dit niet moest vergeten af te rekenen. Nee, ze laten mijn man eerst naar buiten lopen om hem vervolgens staande te houden.Het lijkt mij in dit geval simpel om als medewerker de situatie in te schatten en te begrijpen dat dit zeker niet te bedoeling was, en alsnog mijn man naar de kassa te begeleiden, na uitleg van mijn man. Zo helder als wat. Niet als een robot de procedure willen volgen, maar ook naar de situatie en de persoon kijken. Ik begrijp heel goed dat men met volk te maken heeft die andere bedoeling heeft maar in dit geval had een kind van 4 nog de situatie kunnne begrijpen. We waren in eerste instantie zeer blij met de komst van dit filiaal, hebben er lang op moeten wachten. Door dit incident komen wij nooit meer bij Hornbach, maar dat zal helaas niet gemerkt worden. Het was voor ons een zeer nare ervaring, en hadden niet verwacht dat er door een stel onnozele halzen zo opgetreden zou worden. We vinden het erg jammer en gaan voortaan naar de concurrent, die zijn er te kust en te keur.

Die bal speel ik terug, vertrouwende op de professionaliteit van leidinggevende Hornbach. Ik vertrouw op een passende oplossing.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hornbach over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Hornbach in behandeling genomen

Bericht van Hornbach

3 jaren geleden - Er is aan klant op 15-01-2014 een email gestuurd.

Heeft op 15 januari 2014 om 17:07 geantwoord

De excuses zijn aanvaard, verder zijn wij klant af bij Hornbach.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hornbach een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hornbach

Heeft op 15 januari 2014 om 17:35 geantwoord

15-01-2014
Het vestigingsmanagement heeft klant een mail gestuurd met excuses

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Hornbach beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Horizon2000