Klacht: BCH.Kist

op 16 mei 2020 over Vattenfall in de categorie Energieleveranciers

Als het goed is zijn er genoeg noties gemaakt er zijn ook brieven verstuurd waar bij wij onder druk hebben betaald . De schatingen die zijn gemaakt woonde wij met 4 personen in huis nu nog maar met twee waar van wij 2,5 maand per jaar weg zijn . Volgens Vattafall word de schatting gemaakt door Leander en volgens Leander door Vattafall we hebben lang moeten mailen voor dat duidelijk was dat Vattafall de schattingen maakt .Als de nieuwe meter was geplaatst zou er naar drie maanden naar wat de meter aan gaf een schatting worden gemaakt omdat het de zomer maanden betrof is Vattafall hier van afgeweken er werkt een nieuwe schatting gemaakt later rond november. Wij hebben in december de meter stand door gegeven waar op wij een brief kregen dat we geld terug kregen (nooit onvangen )en wat later de brief met weer de geschatte meter stand wij hebben ook diversen keren gebeld en hebben toen de afspraak gemaakt dat in april als de meter een jaar hangt duidelijk is wat ons verbruik is en er geen voor ons ongunstig schatting worden gemaakt . Nog even in het kort wij zijn geen wanbelaters ( zijn wel zo behandeld door Vattafall ) hebben altijd netjes onze rekeningen betaald . Wij hebben ook altijd netjes onze meterstanden door gegeven . Wij hebben zelf melding gemaakt dat onze meter ( die nog niet zo lang hangt ) stuk is . Zijn heen en weer gestuurd tussen Vattafall en Leander .zie divers mails . Dat materiaal stuk gaat kan maar dat is niet onze verantwoording en geen rede om klanten hier voor te laten op draaien .De laatste mail die ik zo kan vinden waren van Jeannette Ekkel ,Cindy Kroon ,Claudia Poessenauw hesse ,Hennie Duistermaat Bouwhuis . Dat is voor ons elke keer weer uitleggen wat er aan de hand is zonder dat er een oplossing komt . Groet Erna

Als er een oplossing gevonden is .

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vattenfall over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vattenfall in behandeling genomen

Bericht van Vattenfall

4 maanden geleden - Geachte BCH.Kist,Ik zag uw klacht hier en nam deze in behandeling. Hierbij geef ik u mijn reactie. Ik zie dat er in december 2019 een verzoek voor een correctie aan is gevraag. Toen gaf u aan dat u wel tot april wilde wachten omdat we dan een jaarverbruik hadden. Mijn collega heeft toen aangegeven dat de correctie toen toch aan werd gevraagd. Als het in april toch veel afweek, dan konden we kijken of we nog een correctie uit een correctie uit gingen voeren. Op 4 februari is de verbruikscorrectie uitgevoerd en de jaarafrekening van 2019 gecorrigeerd.Als u nu aangeeft dat die correctie niet klopt, dan vraag ik u om dit aan te tonen. Wat klopt er niet aan de verbruikscorrectie? En wat zou het dan wel moeten zijn?Met vriendelijke groet,Eugene Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht BCH.Kist

4 maanden geleden - Er is al een correctie plaats gevonden. Het gaat over verbruikers jaar 2017- 2018. Er zijn alleen schattingen gemaakt wat in werkelijkheid veel te hoog is. Met 2 personen en 2 maanden niet aanwezig per jaar is het verbruik 733kuub. Hebben reeds aangegeven dat het jaar verbruik maximaal op ongeveer 800kuub ligt. We kunnen uit de correctie van de correctie niet uithalen wat er met de feitelijke verbruik gecorrigeerd is. Wat wij zien is dat we over 2017-2018 teveel betaald hebben. Dus onze vraag is wat en hoe is er gecorrigeerd. Met vriendelijke groet.

Bericht van Vattenfall

4 maanden geleden - Geachte BCH.Kist,In uw vorige berichten heeft u ons de actuele stand van april gegeven. Ik heb aan mijn collega's van de betreffende afdeling gevraagd om op basis van deze stand nogmaals naar de herberekening te kijken.Met vriendelijke groet,Tyas Vattenfall

Alle klachten die gemeld zijn door BCH.Kist