Klacht: Basic Fit is waardeloos

op 17 mei 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 3 december 2015 ben ik lid geworden bij de Basic Fit, ik ging ervan uit dat ik het juiste abbonement had gekozen en dat het bedrag maandelijks van mijn rekening zou worden afgeschreven. Op 7 januari jl. zag ik op mijn bankrekening dat ze het hele bedrag in 1 keer wilde incasseren. Hierop heb ik een email gestuurd naar de klantenservice van de basic fit. Met daarin de uitleg dat ik een fout heb gemaakt bij het aanschaffen van het abbonement en de vraag of dit nog aangepast kon worden. Op 7 januari kreeg ik een mailtje terug dat mijn mail in goede orde was ontvangen en met daarin mijn support call nummer en het bericht dat de reactie van hun kant ongeveer 10 dagen zou duren. Ook kon ik vanaf januari niet meer trainen wat ik heel erg vervelend vind omdat de sportschool echt mijn uitlaat klep is. De 10 dagen gingen voorbij en een reactie van basic fit bleef uit. Op 11 februari heb ik pas bericht gekregen met daarin de reactie dat het erg druk was bij de basic fit. Maar dat het blije nieuws was dat mijn abbonement was omgezet en dat ik nog wel even de maand december januari en februari moet betalen. Ik vind dit niet kunnen de maand december is logisch ik heb toen getraint, maar januari en februari hoe kan dat nou? Mijn pas was geblokkeert ik heb niet kunnen trainen door de trage reactie van de basic fit. Ik snap dat ik beter had moeten opletten bij het aanschaffen, maar dat een bedrijf dan zo handelt dat vind ik niet kunnen. Ik probeer al sinds 11 februari jl. in contact te komen met basic fit wat dus gewoon weg niet lukt! Sinds die tijd heb ik dus niet meer kunnen trainen, ja door het te betalen dat is wat de baliemedewekster van de basic fit in almere zegt. Als je naar de leidinggevende vraagt is die nooit aanwezig en de assistent mananger die weet er niks vanaf nou top geregelt allemaal. De telefoonnummers die op internet aangegeven worden kloppen niet of worden gewoon weg niet opgenomen. Nou heb ik onlangs een brief ontvangen van basic fit dat als ik niet betaal of tijdig reageee het uithanden wordt gegeven aan een incassobureau en dit terwijl ik als sinds februari contact probeer te krijgen. Op 4 mei jl. heb ik nog een mail gekregen dat de basic fit mij 7,50 tegemoetkoming in de kosten wilt doen, 7,50 is wel erg krom na al die maanden dat ik contact probeer te zoeken. Op 13 mei jl. krijg ik nog een mail met daarin dezelfde vermelding dat ik 7,50 korting krijg op de openstaande kosten en dat ze mijn betaling graag tegemoet zien. Als ik eerder ik contact had kunnen komen met basic fit had het bedrag niet hoeven oplopen en had ik lekker kunnen trainen, basic fit doet overkomen alsof ik niet wil betalen wat niet zo is voor de maanden dat ik niet heb kunnen trainen omdat er geen contact mogenlijk is van hun kant is het toch logisch dat ik niet wil betalen? Ik heb er nooit gebruik van gemaakt van jullie faciliteiten in die maanden. Er stond in de brief een whatsapp nummer en een ander telefoonnummer (waarom dat nergens anders staat aangeven is mij een raadsel) ik heb dit nummer net gebelt en na een halfuur te hebben gewacht heb ik opgehangen en het nummer geappt, na mijn hele uitleg was hun reactie dat ze mij niet kunnen helpen en dat het uithanden wordt gegeven. Belachelijk vind ik! Ik zou graag een oplossing zien voor dit vervelende probleem zodat ik weer ongestoord kan gaan sporten inplaats van gestresst thuis te zitten.

Gewenste Oplossing:

Ik zou graag zien dat de maanden dat ik niet heb kunnen trainen worden gefoid of dat het andere abbonement wordt opgezegd en dat er een nieuwe ingaat.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 18 mei 2016 om 09:30 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Sylvanas,

Bedankt voor je bericht.

Ik begrijp je verhaal. Ik heb besloten om 1 maand contributie (€19,99) + de extra kosten (€17,50) weg te boeken. Er blijft dan een bedrag open staan van €79,96 (4 maanden contributie). Dit dien jij wel te betalen. Jij kan dit pinnen op de club voor 1-6-2016. Je kan dan gelijk weer sporten.

Mijn excuses voor het ongemak en ik wens je nog een fijne dag.

Met vriendelijke groet,

Dustin van Basic-Fit

Heeft op 19 mei 2016 om 10:51 geantwoord

Sorry maar hier kan ik helaas niet mee akkoord gaan. De maanden dat ik niet heb getraint heb ik ook geen gebruik gemaakt van jullie faciliteiten, waarom moet ik hiervoor dan wel betalen? Ik ga niet akkoord met de 79,96. Ik ben bereid om te betalen maar niet dat bedrag we zouden ergens in het midden elkaar tegemoet komen? Ik betaal dan 39,96 voor 1 juni.

Bericht van Basic Fit

10 maanden geleden - Beste Sylvanas, Bedankt voor je reactie. Dit is het beste wat ik voor je kan doen. Iets anders kan ik niet voor je regelen. Morgen komt de maand juni alweer bij het openstaande bedrag. Het bedrag moet uiterlijk voor 10-6-2016 betaald zijn anders wordt het uit handen gegeven aan het incassobureau. Met vriendelijke groet, Dustin van Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door Sylvanas
x