Klacht: Basic Fit chanteerd mij nadat ze me opgelicht hebben

op 13 juli 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Mijn klacht bestaat uit meerdere onderdelen.

1. Oplichting.
Ik ben nooit lid geworden van Basic Fit, toch hebben ze 14 maanden lang een bedrag van €28,30 van mijn rekening afgehaald.

Toen ik dit ontdekte op mijn online bankieren, heb ik direct Basic Fit gecontacteerd. Ze legde mij uit dat ze Healthcity in Sint-Oedenrode hebben overgenomen, en ook alle leden.

Ik ben in het verleden lid geweest van Healthcity (Januari t/m Juli van 2012). Omdat ik wist na 6 maanden te moeten stoppen (reizen) heb ik bewust voor een 6 maanden contract gekozen, die automatisch na 6 maanden zou stoppen. Dit heb ik in de intake gesprek meerdere malen duidelijk aangegeven. Dit was ook geen probleem, en na de 6 maanden was mijn abonnement ook gestopt en werd er geen geld meer door Healtcity afgeschreven.

Een aantal maanden later is Healtcity door Basic fit overgenomen en hebben ze dmv automatische incasso’s meerdere oud klanten onterecht laten betalen voor duurdere abonnementen dan waar ze overal mee reclame maken.

Google maar naar: Basic Fit onterechte automatisch incasso: Ik ben helaas niet de enige met dit probleem.

Na talloze pogingen tot contact, was het mij al snel duidelijk dat ik van het kastje naar de muur werd gestuurd. Ondanks dat ik mijn healtcity contract als bewijs heb, komen ze met de statement: Jij moet bewijzen dat je bij Basic fit bent uitgeschreven…. IK HEB ME NOOIT AANGEMELD BIJ JULLIE!!!!

Na een te lange periode van slechte service, heb ik besloten direct mijn bank (Rabobank) te contacteren, al het bewijs (Healtcity contract, foto van mijn lidmaatschap in hun systeem waarop staat 6 maanden, en mijn bankafschriften) Kwam de Rabobank al heel snel met de conclusie dat alle incasso’s van Basic Fit onterecht waren, en heb ik van 12 maanden het geld uiteindelijk terug op mijn rekening gestorneerd gekregen.

Ineens was Basic Fit wel heel snel, want ik werd dagelijks gebeld, dat ik nog van 12 maanden mijn abbo geld moest betalen… Wat dacht jezelf? Nadat ik in 1 week 10 keer gebeld ben, en het ook netjes 10 keer uitgelegd te hebben aan steeds een andere verkoper/klantenservice medewerker stopte ze gelukkig met bellen..

Eind goed al goed? Nee helaas…

Nu +- 2 jaar later, krijg ik uit het niets een brief van de Deurwaarder. Dat mijn “zaak” door Basic Fit doorgestuurd is naar een gerechtsdeurwaarder. En dat ik 5 dagen te tijd heb om het geschil direct met de “schuldeiser” op te lossen omdat er anders juridische stappen genomen worden. Na jaren last te hebben gehad van Basic fit, was ik er eindelijk van af…

Nu beginnen ze weer met mij te bedreigen, pesten en met mij te
chanteren. Basic fit, wanneer stop je nu met deze maffia praktijken?

Aangezien deze klacht nu al jaren loopt verwacht ik minimaal:

1. Schriftelijke excuses van de CEO van Basic Fit!
2. Alle maanden die Rabobank niet kon storneren wil ik terug gestort krijgen op mijn bankrekening.
3. 1000€ Schadevergoeding voor de geleden schade/moeite/tijd.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 14 juli 2016 om 14:47 geantwoord

Beste Joery,

Bedankt voor je bericht.

Zoals wij jou toentertijd hebben uitgelegd, had jij inderdaad een contract bij HealthCity voor minimaal 6 maanden. Indien dit niet schriftelijk werd opgezegd, zou het contract automatisch doorlopen en heb je een opzegtermijn van 1 kalendermaand. Dit stond ook duidelijk aangegeven in de algemene voorwaarden die achterop jouw contract stond.

Als jij kan aantonen dat jij schriftelijk hebt opgezegd, zien wij graag het bewijs tegemoet. De lidmaatschappen die maandelijks worden betaald worden dan ook nooit automatisch stopgezet. Basic-Fit heeft inderdaad de Health City club in Sint Oedenrode overgenomen en daarbij ook alle leden. Mits leden niet overgenomen wilden worden, konden zij dit direct aangeven en zou het contract worden stopgezet. Echter is dit niet gebeurd. Daarom bleef jouw lidmaatschap actief en werd ook de verschuldigde lidgelden afgeschreven. Toen jij contact met ons opnam, werd jouw lidmaatschap conform de voorwaarden dan ook stopgezet. Aangezien je nu onterecht alle maanden terug hebt laten vorderen, is jouw dossier inderdaad doorgestuurd naar de gerechtsdeurwaarder. Als jij niet kan aantonen dat jij eerder hebt opgezegd, kunnen wij hierin niets meer voor jou betekenen en zal je hier verder met de gerechtsdeurwaarder in gesprek moeten gaan.

Levi van Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door berktoppie