Klacht: Barst in beeldscherm

op 03 augustus 2016 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Ik zal ff bij het begin beginnen

Ik heb mijn tel in maart 2015 gekocht bij coolbleu
Ongeveer 3weken geleden haal Ik mijn tel van de lader en zie Ik dat er een Barst in het scherm zit van links naar rechts
Dus Ik naar  coolbleu daar zeiden ze dat een Barst in het scherm geen garantie zou Zijn
Ik zei maar hij is niet gevallen of gestoten nog aan extreme druk onderworpen
Wij kunnen niks anders doen als hem opsturen en dan afwachten
Ik wou dat niet omdat ik dan mijn tel kwijt ben en dan zegen ze toch het is geen garantie en dan heb je geen keuze meer dan of onderzoekskosten te betalen of een dure reparatie van 290,-

Dus ik denk dan kijk ik wel even bij samsung daar weten ze vast meer en daar hebben ze meer verstand van dit soort problemen
Ik gebeld met de klanten service uitgelegd van hoe en wat en dat ik graag van te voren wou weten of het garantie was of niet alvorens ik de tel op zou sturen. daar vertelde ze mij dat ik foto\’s kon sturen naar foto.nl@samsung.com dit heb ik ook gedaan (zie mail)
Geen snelle reactie dus ik weer gebeld met de klantenservice toen zeiden ze dat ik ook via Facebook kon chatten en dan sneller antwoord zou krijgen dus dat deed ik
Foto\’s gestuurd en mij verhaal gedaan steeds kreeg ik antwoord van iemand anders maar het kwam er op neer dat de tel moest worden opgestuurd om te zien of het garantie was de ja of de nee maar ik blijf dat raar vinden en niet reëel omdat het je hoe dan ook geld kost

Ik bleef dus daar op aandringen maar niks was mogelijk op afstand (wat ik begrijp)
Toen stuurde iemand van samsung via FB dat ik ook naar een servicepunt kon gaan (oké mooi) ik naar Vodafone in groningen daar mijn verhaal gedaan maar geen succes de tel moest weer opgestuurd worden! barst is barst dus geen garantie! Zei hij. Maar mis bij phone house te Emmen zei hij nog. Daar zitten mensen van samsung zelf mis dat hun wel kunnen bepalen of het garantie is voor dat je hem opstuurde

Dus ik bel naar Emmen en zonder succes ook daar kon de tel. Niet beoordeeld worden voor dat hij werd opgestuurd (weer nul op mijn rekest)

Er zat dus maar een ding op de tel opsturen
Dus ik naar de samsung site samsung.com reparatie
Daar zie ik dat je samsung premium support center hebt (service terwijl je wacht)
Dat is mooi dacht ik dus ik kijk verder hoe dat werkt
Ik zie dat het scherm inclusief montage 235,- kost
En op een kaart kun je kijken waar s
Zich een service punt bevindt helaas werkt de kaart niet en zien ik geen punt (baal baal)
Als je dan verder scrolt dan zie je reparatie online aanmelden dus ik dacht doe ik dat wel
Klik er op en zie dan dat het om de zo gehete ophaal service gaat(zie bijlagen) 2dagen en je tel is gemaakt retour (lekker snel) gratis is het bij garantie wat het kost als het geen garantie is staat er niet
Ik vul alles in om de tel op te laten halen. als je aangeeft dat je scherm stuk is komt er automatisch te staan in de bevestiging (geen garantie) ik kon dat niet veranderen
Ik heb nog wat aanvullende text toegevoegd dat ik van mening was dat het wel garantie is omdat de tel geen val of stoot nog extreme druk heeft ondervonden  en ik de tel. Normaal heb gebruikt bij normaal gebruik mag er geen barst ontstaan en daarom beroep ik me op de wettelijke garantie op een deugdelijk product die is 2 jaar

De tel wordt op gehaal en ik denk tot over 2 dagen
De volgende dag nog niks gehoord ik bellen en dan krijg ik te horen dat de tel is op gehaald op de standaard manier en dat het 10 werkdagen kan duren( ik woest) maar er kon niks aangedaan worden. dag twee krijg ik een mail dat de tel. Is aangekomen bij de reparateur snel daarna die ochtend nog krijg ik een prijs opgeven en ik val van mijn stoel het is 260,- geworden (zie mail ) terwijl ik 235 zag op de site weer woest  ook staat er bij dat er val stoot of druk schade aan het toestel is gevonden en daarom geen garantie raar en simpele omschrijving ik ben het hier ook niet mee eens er is niks anders dan een barst te zien en wat is druk schade en valt dit wel te constateren ? Ik heb de tel normaal gebruikt

Ik zou graag zien dat samsung mij de reparatie kosten terug betaald

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door E Schaafsma