Klacht: Bank niet geleverd

op 15 september 2018 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Op 3 september een bank ‘op transport gezet’ bij IKEA Amsterdam. De bank zou de volgende dag (avond van 4 september geleverd worden). Bank niet gekomen, ook niets van de IKEA gehoord. De volgende ochtend de klantenservice gebeld en zij kwamen met het bericht dat er iets mis was bij de vestiging Amsterdam waardoor veel leveringen niet door waren gekomen bij het transportbedrijf. Er werd me beloofd dat ik uiterlijk 7 september zou worden teruggebeld voor een nieuwe afspraak (nogal apart dat ik zelf moest bellen om dit te weten te komen, nadat ik de hele avond zonder tegenbericht op die bank had zitten wachten). 8 september was ik nog niet gebeld, dus zelf geprobeerd de IKEA weer te bellen. Na 2 uur in de wacht heb ik het opgegeven en ben ik zelf maar weer naar IKEA Amsterdam gereisd. Daar werd me verteld dat er brand was geweest (?) waardoor de bank brandschade heeft opgelopen. De reden dat we niet waren gebeld was dat ze 3 pagina’s met mensen moesten bellen en wij op pagina 3 stonden (? Lijkt me niet dat dit 5 dagen duurt maar dat terzijde). Opnieuw de belofte dat we binnen 3 dagen gebeld zouden worden voor een nieuwe afspraak, want de bank zou geleverd worden vanuit de vestiging Utrecht. Opnieuw NIETS gehoord. Vandaag (15 september, een week later) weer naar IKEA Amsterdam gereisd. Het bericht gekregen dat de bank nergens meer te verkrijgen is en ze geen idee hebben wanneer deze weer leverbaar is. Uiteindelijk was onze enige optie geld terug, of weer wachten op een telefoontje (waarvan we natuurlijk allemaal weten dat deze nooit gaat komen).

Het kan écht niet dat we nog geen één keer bericht hebben gehad van de IKEA. Wij hebben een bank betaald en besteld, die is niet geleverd en vervolgens horen we niets. Enkel door hier zelf achteraan te gaan hebben we nu ons geld terug, wat absoluut geen oplossing is want we zitten al 2 weken zonder bank (net verhuisd en oude bank weggedaan) op een telefoontje te wachten. Er is geen enkele vorm van medewerking of tegemoetkoming getoond vanuit IKEA.

(Ik wil overigens benadrukken dat de mensen die bij de telefonische klantenservice werken ontzettend aardig zijn en alles hebben me gedaan om me te helpen. Zij konden echter ook niets voor ons betekenen omdat de fout bij vestiging Amsterdam lag).

Wanneer IKEA ons eindelijk belt i.p.v. de eeuwige beloftes dat dit gaat gebeuren. Daarnaast hebben we nu ons geld teruggekregen, maar zijn we hier absoluut niet tevreden mee. Ik verwacht dat IKEA zelf met een passende oplossing komt om de afgelopen 2 weken te vergoeden. Ik ben pas tevreden als onze bank is geleverd en er medewerking is getoond vanuit de vestiging Amsterdam.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lucevd