Klacht: Bagageafhandeling

op 17 juli 2012 over Transavia in de categorie Vliegmaatschappij

Wij zouden 17/6 2012 vertrekken met de HV603 de bagageafhandeling bij het inchecken werd gedaan door personeel van de KLM.
De koffer van mijzelf woog 21.6 kg en die van mijn man 22.4kg.Ze werden bij elkaar gewogen en dus waren wij met onze bagage 4kg te zwaar. Wij moesten 40 euro overgewicht hiervoor betalen.
Ik zei tegen de baliemedewerkster dat we vaak mee hadden gemaakt dat er op 1kg niet zo nauw gekeken werd deze dame was dit met ons eens en wij zeiden toen tegelijk dan maak je er toch 2kg van i.p.v. 4kg.
Maar deze mevrouw stond erg op haar strepen en verkondigde ons dat er 4kg afgerekend moest worden bij haar collega.
Wij waren het op dat moment zeker niet eens en achteraf bedacht ik dat het ook niet correct was dat beide koffers tesamen gewogen werden.
Als mij koffer 21.6kg woog en ik alleen geweest was dan had ik hooguit 20 euro moetern betalen en mijn man voor zijn koffer van 22.4kg 20 euro dat is bij elkaar 30 euro .
Het is toch zo dat de regel is 20kg per persoon en geen 40kg voor 2 personen, dus er is ons gewoon 10 euro door onze neus geboord.
Dit personeel was ook erg moeilijk en erg onvriendelijk maar dat zal wel aan het vroege uur van 3uur gelegen hebben.
Jaren gaan wij al op vakantie met een zeer kleine rugzak, fotokoffer en handtas en nu werd ook gezegd dat er maar 2 stuks handbagage mee mocht en dat ik mijn handtas maar in de rugzak moest doen.
Lekker handig waar de paspoorten en reispapieren inzitten en die je elk moment tevoor schijn moet halen.
Gaan voortaan ook maar op reis met 2 grote trolleys zoals sommige mensen hebben als handbagage, zou ook wel eens willen weten hoe zwaar die zijn ,want die werden dus niet gewogen en over die 3 handbage van ons werd wel gezeurd.
Ook vind ik dat Nederland nu maar eens af moet schaffen dat er geen water en andere vloeibare stoffen mee aan boord mogen.(heb gehoord dat het weer is uitgesteld)
Het is alleen maar spekken van de luchtvaartmaatschappijen .zodat je bij hun je dure watertje moet kopen, andere landen zijn veel soepeler.(voorbeeld)
Op de terugreis met de OR980 van 20.30 vanuit Marsa Alam zaten er mensen aan boord vanuit Amsterdam die naar Sharm el Sjeikh gingen en die geen drinken mee aan boord mochten nemen en wij stappen aan boord met een fles water,een fles cola en fanta beetje krom vinden jullie niet.
Ook kijk ik tegenwoordig om 18.35u naar Net 5 over de bevindingen van reizigers op de amerikaanse vliegvelden.
Volgens mij is na 9/11 de ellende begonnen daar en ik vind dat er toen het net gebeurd was ook dat er goed gecontroleerd moest worden maar nu na 10 jaar wel eens een einde aan moet komen ,want de reizigers op deze vliegvelden nemen na 9/11 gewoon hele literflessen drinken mee aan boord en dan zouden wij nog steeds moeilijk moeten doen ga toch weg.Kijk er zelf maar eens naar. einde.

Zeker onze 10euro terug van de bagage en een excuus hiervoor en nu maar eens stoppen dat er geen vloeibare stoffen mee aan boord genomen mogen worden.

Alle klachten die gemeld zijn door Gizmo55