Klacht: Bagageafhandeling Rome, Fuimicino

op 09 september 2018 over Transavia in de categorie Vliegmaatschappij

8 september 2018, wilden mijn vrouw en ik terugvliegen met Transavia van Rome naar Rotterdam. Bij het inchecken blijkt de koffer méér dan 15 kilo te wegen. Wij hadden vooraf 30 euro betaald voor één stuks ruimbagage van 15 kilo. De Italiaanse baliemedewerkster was resoluut en onverbiddelijk: u moet een etage hoger bij bureau ARE 40 euro bijbetalen want 4 kilo te zwaar. Onze reactie dat wij maar één stuks handbagage bij ons hadden en evt. de bagage konden herverdelen werd niet geaccepteerd. U krijgt pas uw boardingpas als de 40 euro is betaald! (wij waren op dat moment overigens de enige reizigers bij incheckbalie 219). Na veel zoeken en vragen zijn wij bij afd. are aanbeland, waarbij de 1e medewerker ons niet kon helpen omdat hij niet in het sydteem kon, de 2e het te druk had met andere zaken en een derde mevrouw het niet snapte. Na veel heen en weer bellen moesten wij contant de 40 euro afrekenen en ontvingen wij een kwitantie. Terug naar de incheck-balie (inmiddels al spullen overgeheveld naar een extra tashandbagage) bleek onze koffer 16 kilo te wegen, maar niets meer aan te doen, de kwitantie van 40 euro bezorgde ons de ontbrekende boardingpas.
Klacht: betalen vooraf voor ruimbagage kost 5 euro voor 5 kilo, volgens de Transavia info kost bijkopen op het vliegveld 15 euro voor 5 kilo extra, maar wij moesten in Rome 40 euro betalen voor 4 kilo, wat uiteindelijk maar 1 kilo was!
In totaal hadden wij samen maar 29 kilo hand-en ruimbagage bij ons.
De klantonvriendelijke benadering door het personeel van de incheckbalie heeft ons veel irritatie en stress (meer dan een half uur oponthoud) bezorgd. Uiteindeljk betalen wij totaal 70 euro voor één koffer meenemen naar Rome!
Het voelt als oplichting.
Het aangeven van deze klacht via de welkom thuis email Transavia lukt, ook na vele malen proberen, niet, vandaar onze klacht via deze site.
Simon en Marja Tom-Hagendijk
Krimpen aan den IJssel

Als de onrechtvaardig opgelegde boete wordt teruggestort.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Transavia

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Transavia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Simon Tom