Klacht: Bagage bijbetalen in Palma de Mallorca

op 28 april 2017 over Transavia in de categorie Vliegmaatschappij

Vorige week vrijdag vertrokken wij naar Palma de Mallorca. Vandaag keerden wij terg met vlucht HV1294. Bij het inchecken op Schiphol had ik bagage vooraf “bijgekocht” namelijk voor een kano met peddels. Vooraf hadden wij gevraagd hoe lang en zwaar het mocht zijn. Op Schiphol was het geen probleem. Het geheel was verpakt in een grote plunjebaal. De peddels staken er iets uit. Bij het inchecken op Palma de Mallorca werden de peddels ineens gezien als extra bagage en moesten we 40 Euro extra betalen. Dit terwijl we dus al hadden betaald voor extra bagage. Er stonden trouwens ook voetafdrukken op onze koffers. Op Schiphol heb ik aan de bagageafhandeling van KLM gevraagd wat zij er van vinden. Welnu zij vinden het ook belachelijk want een kano met peddels is gewoon net zoiets als een kinderwagen die uit een onderstel en een bak bestaat. Zij adviseerden mij een klacht in te dienen. Bij deze dus. Als je ene fiets vervoerd hoef je de pomp of de wielen toch ook niet als extra bagage bij te betalen?

Ik ben tevreden als Transavia de extra bagagekosten a € 40 betaald.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Transavia

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Transavia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door henkvorsteveld