Klacht: bagage 3 dagen na vertrekdatum gearriveerd

op 10 juli 2012 over KLM in de categorie Vliegmaatschappij

Ik vertrok op 29/06/2012 (KL0651) om 12.30 met een rechtstreekse vlucht naar Washington Dulles. Bij aankomst op Washington Airport Dulles (IAD) bleek mijn koffer met daarin alle belangrijke medicatie en uiteraard kleding nog in Nederland. De rij bij de balie van Delta was enorm, aangezien niet alleen mijn koffer was achtergebleven, maar ook die van een aanzienlijk aantal passagiers. Wat onbeschoft was,is dat er totaal geen informatie van de kant van de KLM kwam en moest ik zelf Delta Airlines benaderen, die de partner is van de KLM. Formulieren werden ingevuld en ingenomen en een medewerker beloofde nog die middag contact met ons op te nemen, wat dus niet gebeurde.
Er zat niets anders op dan met lege handen mijn weg vervolgen, wat betekende dat ik zonder de nodige medicatie en kleding naar mijn vakantieadres in Williamsburg, Virginia vertrok, niet echt om de hoek. Door het lange wachten op de airport kwam ik ongeveer 22.00 uur aan in Williamsburg en had niets om aan te trekken, heel lastig en ik troostte mijzelf met de gedachte dat morgen- zaterdag- alles weer o.k. zou zijn. Ik had maar een week vakantie en wilde er het beste van maken, echter mijn stemming werd met het uur neerslachtiger: de KLM of Delta belde niet en ondanks de 7 gepleegde telefoontjes werd niet duidelijk of en wanneer levering van mijn bagage zou plaatsvinden. Zaterdag kwam haast ten einde en na nog een telefoontje naar Delta- die mij adviseerde kleding en de benodigde spullen te komen- heb ik in de eerste beste supermarkt en drugstore diverse artikelen aangeschaft. Zondag 1 juli brak aan, de 3e dag zonder medicatie en toen sloeg echt de paniek toe. Delta gaf tegenstrijdige info en nam bij elk gesprek afstand van de onstane situatie. Leuke partner in the sky. Ik ben zelf nooit door Delta gebeld en moest steeds het initiatief nemen en uiteindelijk op zondag om 17.00 uur werd mijn bagage geleverd. Het slot was open gebroken, fotolijsten kapot en nog enkele spullen gehavend en als troost zat er een briefje van de amerikaanse duoane. Voor een vakantie van 7 dagen waren er 3 verlopen in een niet al te beste stemming.
Voor de terugvlucht heb ik besloten om business class te reizen, waardoor mijn bagage de status priority kreeg. De kans dat deze nu nog zoek zou raken achtte ik klein, vandaar deze keuze.

- een excuus
- compensatie van de gemaakte kosten tussen 29/6 en 1/7
- vergoeding van de upgrading naar businessclass

Alle klachten die gemeld zijn door Rotterdam010